husnr3

Alla inlägg under januari 2010

Av Jessica - 11 januari 2010 08:23

Idag var första noteringen på viktklubb.se och både jag o R hade gått ner i vikt!!


Yippie!!


Inte säkert att varje vecka går lika bra men visst var det kul att se att vågen visade mindre än förra veckan, annars hade det ju varit lite tufft att fortsätta - även om man vet att det kommer att bli både upp- och nedgångar.


 Särskilt som vi faktiskt hade en lite svull-kväll igår - kanske inte visar sig på vågen än.... har inte så bra koll hur fort kalorierna sätter sig.


Viktnedgång:

R -1,1 kg

J -0,7 kg


Nu får vi hålla igen i veckan som kommer och hoppas på minussiffror även nästa måndag.

Av Jessica - 10 januari 2010 15:25

Visst är det fantastiskt hur vädret kan variera på bara ett dygn.


Igår morse när jag åkte iväg vid halv sju tiden var det närmare  25 minusgrader här hos oss och nu idag är det bara  2-3 grader kallt. En temperaturökning på 20 grader på bara  24 timmar - helkonstigt?!


Vi hade inte heller särskilt varmt inne igår morse, 15-16 grader sådär..... inte så kul. Strömmen hade gått på natten och därför ingen värme.


Sen vi satte in vår nya luft-vattenvärmepanna har strömmen gått några gånger så nu måste vi nog säkra upp från 16 ampere till 20 så att vi klarar oss om det blir så här kallt fler gånger. Tur i oturen att R var hemma - jag har ju fortfarande ingen aning var jag ska byta. Kanske skulle kolla det snart...

Av Jessica - 9 januari 2010 21:36

Har just kommit hem från en heldag med bowling = första gången jag lämnat Judit mer än 4 timmar (tror jag iaf).


Halv sju hämtade bussen mig utanför, fick lite extra tid på mig för att hinna pumpa på morgonen.


Sen bar det iväg till Karlskrona där vi hade match både i den vanliga hallen vi brukar spela men även i en ny hall, Cyberzone Superbowl!!


Gick något bättre än förväntat - vi fick bara stryk med 19-1 & 15-5 hahaha. Själv gjorde jag inga supermatcher men tog mig iaf över minsta slagnings-gränsen med 709 & 721 vilket jag blev bäst på i båda matcherna.


Efter match nr hade vi bokat bord på Montmartre, en supermysig restaurang med jättegod mat. Blev tipsad om stället av Anna som varit där på en semester. Testa det om ni åker till Karlskrona nån gång.


Måste även få skryta lite med Ralle - de hade hemmamatch idag och han var SUPERBÄST och slog 967!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fattar ni hur bra det är? Serierna som följer 194-238-268-267, helt suveränt o han är så duktig!

Av Jessica - 8 januari 2010 20:20

Tror inte att det har undgått någon i vårt avlånga land att vi har MINUSgrader för tillfället men visst är det underbart men kanske lite lite för kallt.


Jag formligen ÄLSKAR VINTER OCH SNÖ och tycker att det är supermysigt med snöhögar o vallar överrallt. Dock inte alltid så smidigt att ta sig fram med barnvagn men det får man ju ta.


Kollade just på termometern och här ligger det runt tjugo minusgrader, Ralle är ute en sväng med Moa men det blir nog en snabbpromenad tror jag - hon är inte jätteförtjust i det kalla vädret och R avskyr när det knarrar under skorna. Själv älskar jag knarret!!!


Till min vän i Thailand - hoppas du har det bra och antar att det är något varmare än här, skiljer väl 40-50 grader eller nåt?!

Av Jessica - 8 januari 2010 19:35

Idag fyller Judit 4 månader! Tiden går så fort att man inte fattar...


Och när man är fyra månader så får man ju testa gröt och det har vi gjort idag (fast vi fuskade lite redan i söndags), resultatet blev väl sådär. Inte så att hon inte gillar gröten men hon fattar nog inte riktigt att man ska svälja för det åker mer ut ur munnen än hon sväljer... men nytt försök imorgon och dan efter det - så småningom får vi nog koll på det!


Sen har vi även varit på BVC och vägt o mätt och tjejen är nu 5640 gram och drygt 63 cm lång. Sen förra gången vi var där har hon bara gått upp knappt ett halvkilo men det verkade helt normalt så vi får väl lita på det.


  

Av Jessica - 8 januari 2010 09:38

Igår var jag på mitt första Tupperware-party på säkert tio år så det fanns ett uppdämt shoppingbehov märkte jag. Verkade som om många av de andra hade det mesta i sortimentet förutom nyheterna då vill säga...


Ska inte skriva hur mycket jag handlade för men det blev en hel del, dock kan man nog säga att shoppa Tupperware nästan är som en investering. Kanske inte ökar i värde men håller livet ut!!


Blev en nappflaska + portionsskål till Judit, sen ett durkslag man kan veckla ihop så det tar minimalt med plats - önskade mig ett sånt i silikon senast jag fyllde år men fick aldrig det. Sen blev det en microkanna oxå som var rätt dyr men som man förhoppningsvis kan använda flera gånger i veckan. Var visst jättebra att koka broccoli i t.ex och det måste vi ju äta mycket av nu när vi ska försöka gå ner i vikt   


På det hela taget en riktigt bra kväll med trevligt sällskap och goa mackor.

Av Jessica - 7 januari 2010 09:39

Idag är det dax för registrering på viktklubb.se igen!!! Lika som många andra svenskar såklart - som har dåligt samvete efter helgernas frosseri.


Både jag o Ralles ska försöka gå ner en del, jag har ju framför allt några kilon kvar efter graviditeten som jag absolut inte behöver ha liggandes runt midjan, alla kläder skaver o ovanför byxlinningen degar det till sig rätt rejält!!


Så nu blir det att försöka äta mindre portioner och låta bli godis på vardagarna och framåt våren ser jag fram emot att börja jogga igen.


Kommer väl bli ett eller annat inlägg här så att ni kan följa vår kamp!

Av Jessica - 7 januari 2010 09:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards