husnr3

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Ja så var det ju det här med rea...

Av Jessica - 12 juni 2012 21:05

Varje år tycker jag att sommarrean börjar tidigare och tidigare.... jag menar, sommaren har ju inte börjat än eller hur?? Trots det dimper det ner mejl var o vareviga dag att den eller den affären eller kedjan har startat sin sommarrea. 


Och inte mig emot, ni vet ju att jag gillar att shoppa. Dessutom gillar jag ju att fynda så att handla kläder utan att betala fullpris passar mig som handen i handsken.. 


Men frågan är hur mycket man kan handla "bara för att det är billigt"? Jag har redan lagt en ganska stor beställning hos Pompdelux, några sommarplagg men även ett par jeans som lillebror kan ha till hösten. Judit gillar ju inte den danska klädstilen som är lite mer loose-fit så till henne blev det bara nån tröja eller så (minns faktiskt inte).



     

Lite fint från Pomp de lux, brallorna o shortsen till grabbar fick Vide men tjejbyxorna beställde jag inte trots att de var så fina... ingen idé att bara fylla garderoben ju  


 



Några favvisar från ekologiska Blingo


                 




Lindex hade en del, kanske nåt Bamseplagg till Vide och skalbyxor till Judit, sånt som går åt och som passar bra att handla på rean. Gillar oxå att det bara kostar 19 kr att beställa därifrån.


               




Även HM hade rätt mycket fint, men man måste ju handla flera plagg för att det ska löna sig att betala 40 kr i frakt, så kanske blir det ingen beställning där utan ett besök i butik istället.    



Gillar ni rea och ska eller har ni handlat mycket än?

 
 
Fröken M

Fröken M

13 juni 2012 08:16

När jag ska köpa dagiskläder gillar jag rea, men när det gäller kläder till mig själv köper jag hellre några få plagg som jag verkligen gillar istället för att mass-shoppa bara för att det är billigt !!
Dock får jag nog ta en kik hos pompe de lux för jag gillar deras lite tuffa stil till Viggo :)
Kram

http://www.frokenmela.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

13 juni 2012 09:24

Ja att du är grym på att shoppa billigt är ju ingen hemlighet.... :) Mycket fint du hittat....jag kanske ska försöka hitta lite på rean också....

kram kram

 
Helenas Hem

Helenas Hem

13 juni 2012 16:05

Älskar rea!!' men jag är nog en sån där önskekund som lockas in i en butik som har rea och kommer ut med sånt som det var fulltpris på... :)
Men höstgarderoben har jag inte börjat titta på än. Mer shopping väntar alltså...härligt! ;)

http://blogg.helenashem.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards