husnr3

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Dax att tänka på namn.....?

Av Jessica - 5 maj 2011 16:00

Med bara några dagar kvar har vi nog enats om några favoritnamn, mannen och jag....


Han har sina favvisar och jag har mina men vi får försöka samsas om det namnet vi båda gillar ganska mycket. Vill inte avslöja än, vet ju inte heller vad vi väljer när det väl är dax även om vi har bestämt oss för ett visst namn i förväg. Förra gången hade vi bestämt Harry men det blev upptaget här i byn i höstas så det har vi bestämt oss för att ha som tredjenamn om det blir en kille!


Här är iaf de vi har haft på vår lista så kan ni därute fundera på vad vi har valt.


Pojke                                       

Abel                                              

Elis, Eskil

Fridolf

Henry                                             

Love

Måns                                              

Otis

Sigge, Svante

Ture, Truls

Vide, Valter, Vilgot         

 

Flicka

Alba, Astrid

Hedda

Liv, Lovis, Lykke

Malva

Nea, Nora

Vera                        

 
 
Ingen bild

Malin

5 maj 2011 17:18

Jag röstar på Ture och Vera! =)

ps: Jag klarade tentan =)

 
Ingen bild

Camilla/tuffevictor

5 maj 2011 17:22

Visst är det svårt med namn! Men ni har ju många fina uppslag, så ni kommer nog hitta rätt namn när pyret väl kommer! Min gissning har ju tyvärr redan gått ut..:( Så nu kan den få komma när som helst;) spännande!

 
Ingen bild

Plutt

5 maj 2011 20:54

Håller på Elis eller Abel och Nea!!

 
Ingen bild

mams

6 maj 2011 08:48

Du svek både mamma och lillasyster, stå hemma och baka karlsbaderkransar istället för att åka till BB.................
Namnet skall ju ligga rätt i munnen tillsammans med Judit och gärna tillhöra samma generation, så jag röstar på Henry och Nea( hade jag ju som förslag redan på Judit) men hör så fint det låter:
Judit & Henry, Judit & Nea, blir bra.

 
Anna o Wille

Anna o Wille

6 maj 2011 12:45

Håller nog med din mamma...för mig är det viktigt att namnen klingar bra tillsammans och även med efternamnet.
Tycker om flera av era val men Liv, Lykke och Sigge och Love ligger lite bättre till.

Kram kram

http://hagelvik.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

6 maj 2011 21:25

Tja, mitt namn till Ida är ju ledigt annars, Helge. Jag har erbjudit det till många, men alla tackar nej. Förstår inte detta!!
Lycka till!!
Kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards