husnr3

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Cykelfest

Av Jessica - 6 september 2009 15:05

Igår var det dax för Ralle o mig att vara med på cykelfesten för första gången. Pga bowling fick vi båda hoppa över förrätten och istället cykla direkt till den gemensamma samlingen på Marielundsgatan.


För er som inte vet är det en bra bit uppförsbacke hemifrån oss så det tog mig en liten stund att cykla & gå uppför backen, jag har liksom hållt mig undan från backar ett tag nu och bara gått på planmark. Lite för mycket kläder hade jag oxå fått på mig så när jag kom upp till samlingen var det med rosor på kinderna och torr i halsen. Kände mig inte särskilt snygg o fräsch o inte blev det bättre när man kollade in alla andra brudar, den ena mer stylad än den andra!! Fast ska jag vara ärlig kommer jag nog aldrig att vara med på cykelfest iklädd tajt klänning o pumps! Är liksom inte riktigt jag - gore-tex kängor mot regnet o jeans är väl mer min melodi..... men alla får ju göra som de vill.


På samlingen fick vi iaf öppna våra kuvert för att se var vi skulle käka varmrätt nånstans o vi skulle till Parkgatan, typ den enda gata i hela Skillingaryd som jag inte hört talas om! Så vi fick fråga oss fram o nån visste att det var där Jocke Olsson o Ulle Krantz bodde, Ralle har jobbat med Ulle på Rasta för många år sen så han hade bättre koll än jag. Väl där mötte vi upp med Jan Fritz med sambo/fru Victoria. Spenderade några trevliga timmar med god mat (oxfilé med potatispuré och rödvinsås) och god dricka, även om jag fick hålla mig till att lukta på Ralles rödvin.


Vid halvåttatiden bar det hemåt då vi hade fått efterrätt på vår lott. Allt var förberett så det enda som skulle göras var att brygga kaffe o kolla vad vi kunde bjuda på som fördrink....


Döm om vår förvåning när man hör prat på altanen o känner igen rösterna!! De 4 som skulle till oss var väl ungefär de fyra vi känner bäst av alla som var med på festen: Koffe & Mia som vi träffar ibland (men alltför sällan) och så Peter som bowlar med Ralle och som jag känt hela livet, givetvis var även Peters sambo Linda med.


Även hos oss blev det en trevlig timme med dricka, tjöt o dessert. Vi bjöd på 3 sorters chokladmousse med hallon & blåbärsröra till. Enkelt men gott.


För de som ville avslutades kvällen på Järnvägshotellet  där man skulle vara kl 9, drink- och nattamatsbiljetter hade vi fått tilldelat i kuvert som skulle räcka till oss och våra gäster. Eftersom både jag o Mia är gravida blev de andra glada när de fick fler biljetter per person. Jag stannade hemma (åkte till mamma o kollade lite på fotbollen istället) men Ralle hängde med och enl dagens rapporter hade han trevligt.

 
 
Ingen bild

Koffe

6 september 2009 16:46

Tack för igår, det va trevligt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards