husnr3

Alla inlägg under juli 2013

Av Jessica - 9 juli 2013 21:58

Nu är vi ju tillbaks i verkligheten och jobbar igen!

 

 

 

Så då får man njuta desto mer av kvällarna.

 

Idag blev det ett besök på en hundvänlig strand så att "alla" kunde bada, Milla och Judit älskade vattnet, R tyckte ett dopp var helt OK medan jag höll mig helt på land förutom några doppade fötter. Lillebror däremot var nära lipen flera gånger när nån av de andra badade och närmare vattnet än 5 meter var han nog aldrig... att man kan vara rädd för så mycket!

Av Jessica - 7 juli 2013 09:45

Igår tog vi cyklarna in till stan för en heldag i solen!

 

Först lite käk, sen shopping för mig och stadslek för barnen. 

 

    

 

Trots att rosa inte är favoritfärgen varken för Judit eller mig tror jag att denna cerise pikéklänning kommer göra succé hos storasyster, första försöket verkar hon gilla den iaf...

 

Efter stan hann vi med både strandlek och lekpark innan vi cyklade hemåt vid halv sjusnåret... 52 min tog det enl Runkeeper men bara 4,4 km vilket vi betvivlar starkt!!! Får nog prova det på en cykelrunda i nästa vecka med...


 


Och måste såklart visa några av shoppingfynden, till 50% eller mer... det mesta lägger jag i växalådan (typ 98 eller 104 till Vide) och så säljer jag det till släkten så att de kan ge det till barnen när de fyller år!

Av Jessica - 6 juli 2013 22:01

 


Jag har ju tänkt att försöka hålla lite i pengarna i sommar men lite shopping måste man ju ändå försöka få till. Att Småfolk är en av mina klara favoriter har väl inte undgått någon...  och plaggen ovan hade lätt kunnat hamna i min shoppingkorg - men än så länge har jag bara "fönstershoppat", men tipsar er andra att ta en titt på hemsidorna innan jag handlar allt! 

 

Förutom Småfolks retroinspirerade mönster gillar jag även Villervallas betydligt enklare och mer grafiska, men lika färgglatt! Titta gärna in på deras hemsida med, just shortsen är jag lite sugen på att klicka hem och lägga i växa-lådan för nästa sommar! För det är ju så jag gör när jag shoppar, handlar sällan till ordinarie pris utan försöker fynda när det går.

 

 


Av Jessica - 4 juli 2013 20:19

Igår var det dax för veckans motionspass!

 

En dryg mil på cykel blev det åt ett håll där ingen av oss hade varit tidigare...

 



På rad innan avfärd...  



 

Ute på åkern - men fortfarande på cykelstigen!

Moster och lillebror i Lerviks hamn.  


 

Judit, Ralle och Milla i samma hamn.



 

   Mostermys   

 

Vi fick gena genom någons mark och Plutt agerande grindvakt -

utan att tjäna ihop en enda slant...

 

Lunch i underbart pittoreska Vistorps hamn, hit kommer vi absolut att åka fler gånger i sommar. Vi bara väntar på värmen ...



 

Lite trött när man har sprungit över en halvmil.


 

Kycklingsallad på menyn!




  

Och söt men trött lillebror på vägen hem...

 

 

Av Jessica - 1 juli 2013 07:01

Det har hänt en del här hemma även de senaste dagarna även om vi just nu är i fasen "mycket jobb men det syns inte".   

 R och svågern har fixat både lördag och söndag... men ska jag vara helt ärlig vet jag inte riktigt vad det är de har gjort!

 

 

 Hyfsat högt blir det iaf om man klättrar upp på vinden...

 

 

 

En liten myshörna under takstolarna! Här hade jag egentligen velat inreda ett mysrum till bara mig men vi har ingen plats för en trappa upp hit och att plocka fram stegen varje gång man vill vara ifred känns inte helt optimalt - så funderingarna fortsätter....

 

 

 

Sommaravslutning på dagis har vi oxå hunnit med i förra veckan, tur med vädret hade vi och Judit var finaste prinsessan på hela avslutningen!!

 

 

 

Själv har jag flytt hemifrån både fredag och lördagkväll...

 

I fredags var det träff med härliga mammagänget, många timmar med skratt och allvarligare betraktelser och så god mat och dryck såklart.

Glassbakelser med jordgubbar är ju inte fy skam.

 

I lördags var det 20-års träff med gymnasieklassen, vi har ju träffats var femte år sen vi tog studenten men i år var det många som prioriterade annat så vi blev

bara 7 men såååå trevligt vi hade. Nu laddar vi för 25-års jubileumet och hoppas på bättre uppslutning såklart...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards