husnr3

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Julstämning

Av Jessica - 20 december 2012 20:50

Igår när jag tassade upp runt kl sju infann sig den första riktiga julstämningen här i huset. Och vad jag har väntat, det hjälper inte att lyssna på julmusik och fixa o dona utan det är först när känslan infinner sig i magtrakten som man vet att julen är på väg. 


Var ju hemma med barnen även igår och när lillebror sov passade jag och Judit på att baka lite grann, fröken hade tjatat om chokladbollar så länge att det blev dax. 


 


Behöver jag ens säga att hon provsmakade ganska många - för det måste man faktiskt!!



 


Försökte få henne att agera fotomodell oxå men det fick väl sådär.... mestadels blundade hon helt på bilderna! Min stora bustjej som ska vara med på det mesta som försigår i köket nuförtiden   


 
 
Katarina

Katarina

20 december 2012 21:40

Ser väldigt goda ut :-) Söt provsmakare också!
Ha en skön kväll
Kram K

http://kaatzi.blogspot.com

 
Emilie

Emilie

20 december 2012 23:17

Jag väntar på det sista av den där känslan, den kommer nog imorgon, efter jobbet. Det blir en lite fake känsla när man ska försöka förmedla den till andra på jobbet :-)
Tack för julkortet! Jag tänkte länge att jag skulle men när en av familhen vill och ingen annan så orkas det inte riktigt alltid:-)
God jul på er med, kram

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

21 december 2012 13:23

Mmm va gott det såg ut!

http://recept0911.bloggplatsen.se

 
Catalina

Catalina

21 december 2012 21:56

Låter som en härlig start på dagen!
Härliga bilder :-)
Ha en riktigt god jul!

Catalina

http://Www.vartrappaupp.blogspot.com

 
Anna

Anna

21 december 2012 21:58

Naturens skönhet
är obeskrivlig.
Kung Bore har målat allt
i silver och guld.

Jag vandrar
genom vinterlandet.
Snön knarrar
under mina fötter

Gnistrande pärlor
pyntar trädet
Och jag får njuta
alldeles gratis.

Kylan biter
I mina kinder.
Solen står lågt
och värmer inte.

Frusna händer,
frusna fötter
men tankarna på vänner
ger mig värme i hjärtat!

En riktigt god jul till dig och de dina önskar jag dig från ett vintrigt Gotland!

http://husprojektet.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

23 december 2012 19:15

Hej Jessica!
In i det sista har skolarbete varvat med barn- och julbestyr upptagit min tid, därför kommer vår (bättre sent än aldrig) julhälsning från mig, Per och barnen så här dan före dopparedan.
Vi önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
Hoppas ni får en fantastiskt fin julehelg tillsammans.
En Stor kram till er alla från oss!

Kram-Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards