husnr3

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Kunde inte säga nej....

Av Jessica - 19 juni 2012 19:57

... när vi var på Kupan tidigare idag och Judit "frågade" så snällt "mamma, jag jill ha denna jangnen".... efter att ha kört runt i butiken sådär en tretton varv   


 



Hade funderat på att köpa en till henne när hon fyller år i september, en sån där "riktig" och lite dyrare historia men nu får jag se hur det blir. Håller denna och hon är nöjd kanske vi sparar in de pengarna och kan lägga på annat istället. Jag gillar ju att återbruka och även om vagnen inte är den snyggaste så är Judit helnöjd och varför ska jag då vara sämre? Hur gör ni? Tycker ni det är viktigt med det senaste och modernaste eller kan ni tänka er en begagnad vagn till ert barn?

 

 

 


När vi ändå var på loppisbutiken fyndade jag lite örhängen oxå, några till mig (tack för tipset Hilda) och så fick Judit sitt första par clips! Helnöjd även med dessa även om hon tyckte att det kliade lite efter några timmar...


Bjuder oxå på några bilder från vår "nya" lekstuga som vi hämtade hem från grannbyn och R's chef i förra veckan, de hade en de ville bli av med och vi ville ha en. Bytt bytt och båda blev nöjda. En hel del färg och ett nytt golv får vi nog fixa till efter semestern och sen ska där in mattor, hyllor och annat mys o fix. Kan väl inte säga att Judit lekt där så mycket än men det beror nog mest på att den är helt tom och att dörren är så trög att hon inte får upp den själv.


 
 
Augustifamiljen

Augustifamiljen

19 juni 2012 20:54

Tycker absolut man kan/ska återanvända. Jag hade mer än gärna tagit en gammal vagn till Lilli, gillar man inte tyget går det ju alltid att sy på nytt liksom :)

http://augustifamiljen.blogg.se

 
Emilie

Emilie

19 juni 2012 21:24

Smidigt att hon hittade en vagn själv. Så slapp du leta :)
Visst är det väl bra med begagnat, men jag har själv lite problem med det. Lukas har ju en del begagnat men oftast saker från nära och kära. Vi är desto bättre på att lämna vidare saker efter oss :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan

20 juni 2012 07:52

Jag tycker absolut att Judit ska ha den vagnen om hon är nöjd och de ser hon ju ut att vara:)
Tuva har min lila vagn som jag hade när jag var liten.
Jättefin lekstuga, va roligt att fixa den!
kram Jossan

 
Matilda

Matilda

20 juni 2012 21:06

Jag tyckte du gjorde helt rätt, Judit verkar helnöjd!
Och jag är helt i linje med dig när det gäller att återbruka saker, Esther kör på min gamla dockvagn som är betydligt mer luggsliten än Judits. (:
Och lekstugan är bedårande, mitt "vill-ha"-begär satte just in. (:
Kramar-m

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards