husnr3

Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

För er som inte gillar fotboll...

Av Jessica - 13 juni 2012 21:01

... kommer här några boktips så att ni har något att göra på kvällarna när mannen (för det är det nog oftast)

ockuperar Tv-soffan.


 

En "ny" dansk författare som skriver lite annorlunda polisdeckare som handlar om en nystartad Cold-casegrupp inom Köpenhamnspolisen. Inte så lättläst men fängslar på nåt sätt ändå. Det här är andra boken och den jag håller på med just nu, första boken heter Kvinnan i rummet. 


 

Min absoluta favoritförfattare Åsa Larsson som skrivit böckerna om Rebecka Martinsson som jobbar som åklagare i Kiruna. Första boken, som oxå filmats, med Izabella Scorupco, kom redan 2003 och heter Solstorm. Det här är litteratur i deckarform när den är som bäst och jag REKOMMENDERAR!


   

Och om det fortfarande finns nån som har missat Lars Kepler så säger jag bara: låna eller köp!! Stieg Larsson klass så det sjunger om det. Eldvittnet är tredje boken från det äkta paret och lika bra som de två första. Eldvittnet var lite seg och äcklig i början men tog sig efter hand.

 
 
Elin

Elin

13 juni 2012 22:24

Sv: ja, jag vet. Är det verkligen mitten av juni? Vart e sommaren? Hoppas den kommer nu! Bra boktips älskar deckare. Förr läste jag ett par böcker i månaden nu blir det kanske 1-2 om året... Och håller med kepler är så bra; måste köpa den tredje så jag har i sommar. Kram

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda

14 juni 2012 08:23

Tack för tipsen !!! ska läsa Åsa Larsson snart tänkte jag, har ställt mig på kö på bibblan :)

 
Matilda

Matilda

14 juni 2012 09:23

Hallå hallå!
Mitt bland flyttlådor och stök har jag återfunnit mitt läsintresse. Det har ju inte varit mycket tid för skönlitteratur under studietiden. Men i sommar ska jag bara, om väder och barn tillåter vill säga, ligga i en hängmatta och läsa bra böcker. Superglad för alla tips som man snubblar över!

Förresten, så himla fina lampor! Har varit lite dålig på kommentarfronten så jag passar på att säga det nu!
Hoppas det har varit en bra vecka!


Kramar-m

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards