husnr3

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

En ordinär torsdag...

Av Jessica - 20 oktober 2011 13:29

20:e oktober, pengar på kontot och jag är sugen på att dra till stan (ensam) och shoppa! Istället hänger jag i ett litet, stökigt renoveringssmutsigt litet hus med ett sjukt och ett friskt barn samt en understimulerad hund i tonåren! Avundsjuka?


Idag har jag fått 40 minuter för mig själv innan barnen vaknade, sen har jag (kanske inte i den här ordningen men...) dammat och dammsugit, matat barn, bråkat med annat barn, tappat tålamodet 17 gånger för att annat barn inte kan prata utan bara pipa, lagat middag (blev inte särskilt gott), varit nöjd med att den inte så goda maten iaf blev till många portioner att fylla frysen med, haft ett pedagogiskt och förklarande samtal om Excel med en äldre person vilket slutade med att jag ändå fick göra jobbet själv, lekt med barnen en stund, tränat Vide på att ligga på mage (vilket han börjar gilla) och lite annat oxå.


   

I hoppgungan för första gången, busiga storasyrran hjälpte mig!

Syskonmys!


I eftermiddag ska vi play-doa här hemma för första gången, ska precis ut i köket och fixa iordning degen. Salt och alun är inköpt!

 
 
Matidla

Matidla

20 oktober 2011 15:48

Jag får alltid ett shoppnigsug i magen när pengarna börjar trilla in... (:
Förresten pips det en hel del här med, vad är det för åkomma våra 2-åringar drabbats av?
Lycka till med play-do degen, nästan så jag själv blev sugen på att gör en deg jag med!

Kram-Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Karro

Karro

20 oktober 2011 22:08

Ha ha förlåt att jag skrattar, men du beskrv det precis som jag känner igen mej här hemma;-)!
Mmm shoppingtarmen bara SKRIKER just nu;-)
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards