husnr3

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Första gympapasset!

Av Jessica - 15 september 2011 14:43

Igår var det dax - dax för första gympapasset för våra 2-åringar alltså!


Var i lilla sporthallen på andra sidan byn så en halvtimme innan utsatt tid gav vi oss iväg på cykel, jag och Judit (ja, tänka sig, bilen ute till försäljning igen!). Visste inte hur mycket jag skulle orka cykla eftersom det är uppförsbacke nästan hela vägen...


Judit ville ha tutte och sitta i mitt knä hela tiden vilket givetvis gick bra i början när det var upprop. Sen började uppvärmningen då alla barn + föräldrar skulle springa i en ring - det var ungefär där det gick åt skogen!! Judit lipade o lipade o lipade och ville att jag skulle bära henne!! Nähä sa jag och så fick vi sitta lite åt sidan så länge...


  

 På bra humör innan det startade.... och efteråt när man "fick" springa o klättra var man ville. Både keps o mössa ville hon ha på sig innan vi for iväg...


Däremot gillade hon  hinderbanan skarpt och där hann vi med flera varv. Så på det hela taget ett rätt bra betyg och Hilda o Linnea som är ledare är ju BÄST! (eller hur Hilda? (=brukar läsa här)).

 
 
Ingen bild

Hilda

15 september 2011 16:14

Barnen var kanonduktiga! Blir mer hinderbana nästa gång. Debuten som barngympaledare blev jätterolig och inspirerande! Hoppas Judit inte blir ledsen nästa gång.

 
En pojkmammas vardag

En pojkmammas vardag

15 september 2011 21:13

Hinderbanor brukar vara uppskattade! Här gympas det för Edvin varje torsdagskväll ... veckans höjdpunkt! Därför var det en ganska besviken kille ikväll då det blev inställt idag.
Kram

http://edvinsmamma.wordpress.com

 
Emilie

Emilie

15 september 2011 21:26

Jag hade så gärna velat vara med. Men Richard och Lukas måste ju få ha nåt kul i all jobbiga nu.
Jag får försöka byta nån kväll eller passa på när Anders har matlagningskurs och är på plats ändå.

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
AnetteJ

AnetteJ

16 september 2011 07:22

hi hi !!!
Tack för titten hos mig , hoppas receptet smakar ! Ps
mina barn gillade den skarpt ;)

http://www.jersmyrs-tillvaro.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

16 september 2011 08:00

SV: Ja varför inte..kombinationen nytt och gammalt brukar ju bli superkanon! =)

Kraaaaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Emilie

Emilie

16 september 2011 11:56

Hej svejs.
Än så länge är det lite oklart om jag har stallet måndagar el. tisdagar. Vi pratade lite om det i veckan nämligen. Men jag kan säga till när jag vet. Jag tror jag vill byta till tisdagar från måndagar nu nämligen, om det passar alla oss inblandade. Så då kan vi ju promenera måndagar.
Jag kommer inte ta med Tösen till GBG har ont i foten som inte verkar vilja ge med sig. Så troligtvis stannar Tösen hemma. Om inte R motsäger det väldigt mycket men om ni tar med henne ut i skogen så klarar dom ju sig. Annars får hon vara hemma hos mamma och pappa hela dagen. Jag kan höra av mig vad det gäller den saken med :) Tack för att du frågar!

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Madeleine

Madeleine

19 september 2011 22:45

Vad roligt det lät med gympa! :)

http://annalindamadeleine.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards