husnr3

Alla inlägg under juli 2010

Av Jessica - 21 juli 2010 13:09

Nu i semestertider blir det ju lite dåligt uppdaterat här på bloggen och att i efterhand bara skriva ner allt man gjort orkar jag inte riktigt med.


Istället kommer här lite bilder från våra två underbara veckor i stugan.


  

Judit hjälper mig att klippa buskarna mittemot stugan, gången ner till havet alltså!

 

      

Samuel, Ralle och mamma har rensat bort syrenbuskarna, minst två meter höga och nästan lika breda. Här ska bli vinbär och fruktträd istället.

 

  

Jag och Judit chillar i skuggan när de andra arbetar.

 

      

Picknickmys i Hembygdsparken, Judit har precis lärt sig dricka vatten själv från nappflaska (välling har hunnit klarat i flera månader...)

 

  

Mina nya skor!!! Dessa + två skjortor på rea var mina ENDA klädinköp på HELA semestern!

 

  

Familjefrukost efter att Ralles föräldrar kommit på besök, vem tittar alla på?

 

        

Utflykt till Kullaberg.

 

  

Älskar när pappa busar med mig!

 

  

Utsikt över Mölle från Kullaberg.

 

  

Hembygdsparken igen och kollar fåglarna.

 

    

På besök hos min moster & morbror i Halmstad, Moa stackarn kollar om gräset är grönare på andra sidan och Judit smakar om det egna är OK?

 

  

Vännerna Linda, Fidde, Oliva & lilla Alice är på besök.

 

          

Sista utflykten denna semester, till Tåstarpstomaten, Vikentomater och här sitter vi och fikar (MYCKET fika jag vet) på stranden i Gamla Viken.

 

  

Även soldyrkaren Moa tyckte att 30 grader var lite för varmt. Här under vår säng låg hon timmar i sträck!

 

    

Första natten Judit sovit på magen.                   Tjurig när jag inte fattar hur man tar sig nerför .

Av Jessica - 21 juli 2010 09:42

Efter två veckor semester kan man väl enkelt säga att det är dax att ta itu med vikten och inmatning av diverse onyttigheter igen!!


Både jag och R har helt klart gått upp i vikt så nu är det smalare linjen som gäller här hemma i två veckor framöver, innan det är dax för semester igen vill säga.


Bara en portion mat åt gången (man blir ju mätt ändå!) och inget godis i veckorna, helst inte till helgen heller?!


Och helt klart mer motion, så igår blev det faktiskt en runda med stavarna för min del (KÄNNS IDAG) och R tog med sig brorsan ut på en runda inlines.


Får väl se hur länge vi håller i?

Av Jessica - 9 juli 2010 21:03

Har pratat med helpdesken idag och tyvärr blir det inga bilder förrän semestern är slut!!


Funkar inte att lägga in program på jobbdatorn förrän jag är tillbaks på jobbet och dockad till nätverket. Och det är endast på jobbdatorn som jag kan sätta i minneskortet från kameran....


Kanske blir nåt mer halvtråkigt inlägg härifrån semestern fast utan bilder såklart.


Idag har vi haft en VARM dag!


Loppisbesök på förmiddagen följt av lite sol i trädgården innan vi åkte en sväng till Hembygdsparken och åt glass. Anna - jag åt lakritsglass!!!!!!!!!!!!!!! GOTT!!!


Innan vi for hemåt hann jag med några provningar på både Lindex och Kappahl,blev en långskjorta och en blus som fick följa med hem.... var ju faktiskt min tur idag lr?!

Av Jessica - 8 juli 2010 21:17

Snart är första semesterveckan slut och bara 4 veckor kvar...


Sen i fredags har vi varit i stugan och haft fullt upp. Imorgon hoppas jag få igång jobbdatorn och då kan jag även lägga in lite bilder från våra första dagar.


Helgen inleddes med att Plutt o Micke var här och vi hade det supermysigt med supervarmt väder. Bad blev det både lördag och söndag!!! Judit passade på att sitta o leka lite själv på gräsmattan och började att käka sin första stora fluga innan jag kom och plockade ur den ur munnen - hon blev asförbannad!!!


Sen kom Samuel i måndags förmiddag och då blev det rensning av syrenhäcken så att muren mot grannen blev synlig.  Tisdagen ägnades åt shopping. Samuel har lagt undan tusentals kronor att spendera på kläder nu i sommar och jag hjälpte honom att köpa en hel del!! Kul att shoppa åt nån annan - kostar ju inget! Blev både skjorta, kalsonger, t-shirts & några piké. Från början valde han bara bland de grå/svarta/vita kläderna men sen såg jag till att det blev både lila/blå kalsonger och en röd t-shirt. Killar i färg gillar jag!!Svart är ju lite småtrist, iaf nu i sommar.


Onsdagen solade och slappade vi på tomten. Skönt med en inaktiv dag! På seneftermiddag kom Elisabet & Roger (Ralles föräldrar) och idag har vi varit på Kullaberg och sen hann vi även med ett litet besök på outleten i Höganäs. Bara lite shopping blev det, en designtermos från Sagaform till Judit blev det bara + några t-shirtar till Ralle. Alltså inget till mig!!!! Vad har hänt?

Av Jessica - 2 juli 2010 06:49

15 månader efter vi gifte oss var vi igår och hämtade våra nya ringar!!


Satt lite halvtajt men vi tänkte att vi testar eftersom det var rätt varmt igår och fingrarna säkerligen var något svullna...


Därför skulle jag testa nu igen på morgonen - vad händer?!


Jag får överhuvudtaget inte på mig mina ringar!!!  Testade med några av de andra jag brukar använda och likadant där - inte en enda ring gick på fingret.


Så det blir att låta de nya ringarna ligga till sig i några dagar...

Av Jessica - 1 juli 2010 06:59

Alla tycker väl att det är trevligt att träffa vännerna men i vårt gäng är det väldigt sällan vi ses allihop, kanske beroende på att vi är så många? Särskilt vi har svårt att bjuda hit folk eftersom vårt hus är så litet...


Men igår startade vi en ny tradition (hoppas jag) då vi bjöd hit de flesta av våra vänner på en enkel grillkväll med början redan kl 17. Vi bjöd på korv med bröd och tillbehör, läsk, kaffe och kaka och så lite glass till barnen. Supersmidigt och alla kunde förse sig själva.


Tyvärr hade vi ju inte tur med vädret men alla hade med sig extra tröjor så vi kunde ändå sitta ute hela kvällen. Som alltid i semestertider var det några familjer som inte kunde komma men vi andra hade det väldigt trevligt och de större barnen busade och hade kul.


Så absolut hoppas jag att vi får tummen ur och bjuder även nästa år!?


  

Av Jessica - 1 juli 2010 06:55

Igår bad jag Samuel (Ralles bror) att komma  hit och ta lite foton av Judit så vi riggade upp ett lakan på väggen för enhetlig bakgrund och satte igång!


Tyvärr var den lilla tjejen inte på allra bästa humör så de första bilderna blev ungefär såhär.


Efter det gick det bättre men jag förstår nu varför man ofta tar kort hos fotografen när barnen är drygt sex månader. De kan sitta men INTE krypa!!!


Var ganska svårt att få lilla fröken att sitta still!!!



När fotosessionen var över och hon fick krypa fritt igen fick jag en något bättre bild...


     

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards