husnr3

Av Jessica - 13 augusti 2013 06:06

Det är knappt en månad kvar till den stora dan, den som vi pratar om här hemma nästan varje dag.... dagen då storasyster fyller 4 år!

Så nu är förberedelserna i full gång o varje kväll hjälps vi åt att skriva inbjudningskort.

Av Jessica - 9 augusti 2013 11:57

Sommaren i bildformat, inte fotat så mycket med mobilen men de bilderna som finns i kameran får vänta till vi kommer hem...

Sur pojke som är arg för att det tar för lång tid innan fikat kommer fram...

Som finast när de sover.... här på Liseberg!

Judit o jag väntar på skjuts utanför Hyllinge.

Ett av sommarens shoppingfynd.... från el naturalista, ett märke som är rätt dyrt men som jag suktat efter att köpa i några år...

Dovhjortar i Hembygdsparken...

Klätterfisar

Glass hos World of Riccardo utanför Halmstad. Väl värt ett besök om ni inte varit där tidigare...

Bakar kakor!

I polismotorcykeln på Ica.... lillebror kom aldrig med på bild eftersom han inte kunde sitta still!

Av Jessica - 6 augusti 2013 10:17

I söndags besökte vi stora nöjesparken på västkusten och vilken succe!!

Incheckning kl 11.10

Utcheckning kl 22.10

Däremellan mängder med karuseller, massor med sol, goda glassar, en härlig buffémiddag där vi fick äta ifred medan barnen sov i varsin vagn, pannkaksmiddag till två nöjda barn och sen mängder med karuseller igen...

Judit o moster i första karusellen.... minns inte vilken den var...

Med förra årets åkbandsincident (Judit vägrade åkband) i färskt minne hade vi förberett storasystern på att hon skulle få ha ett åkband för att kunna åka alla karuseller och i år var det inga problem alls. Till lillebror avvaktade vi och köpte ett häfte istället men efter första besöket i kaffekopparna insåg vi att den lille pojken som normalt är rädd för allt verkligen gillade att åka karusell så då blev det åkband för honom oxå! Han har ju precis passerat 90 cm gränsen som gäller på de flesta attraktionerna (är typ 91 eller 92 cm).

Kaffekopparna med moster o Micke och så Ponnykarusellen - förra årets favorit som vi nu bara åkte ett varv i..

Och tur var det väl att vi fixade åkband för så barnen åkte från vi kom dit tills vi åkte hem - sista åket i Rabalder vid kvart i tio eller så.... totalt 5 åk i Rabalder (typ lilla bergbanan) och tre i kaffekopparna förutom alla andra åk. Flera gånger fick vi bära ut en skrikande lillebror från attraktionen när han inte förstod att han inte kunde åka mer....

Två hyfsat pigga barn i bilen när vi ska ge oss iväg hemåt.... Vide höll låda till Kungsbacka ungefär medan Judit tjatade ända till Falkenberg (själv somnade jag redan innan Varberg)...

Av Jessica - 4 augusti 2013 10:21

Som alltid på semestern hör det till att shoppa en del. Jag har några paket som väntar på mej när jag kommer hem, lite HM o lite Småfolk bl.a...men jag har ju shoppat i butik oxå så förrådet med sommarkläder till nästa år är påfyllt ;-).

Judit fick själv välja när vi var på Lindex...

Byxor o shorts på halva reapriset till lillebror...

Sommarjacka i stl 110 till nästa sommar. Redan prövad o godkänd av bestämda tjejen...

Och så bästa fyndet! Två par Pax skor för 65 kr styck o så sandaler för 150 kr!

Av Jessica - 3 augusti 2013 10:10

Eftersom hårddisken på vår dator har kraschat har det ju bara blivit mobilinlägg här från semestern och vad trött jag är på dessa torftiga bilder.... men inget att göra åt direkt! Kommer vara vår verklighet nån månad till eller så tills vi får tillbaks datorn...

Så idag lånade jag syrrans dator för att redigera bilderna från gårdagens utflykt till Helsingör och Hornbaek. MEN hon har ju inte Picasa så ingen redigering här inte... utan det blir vanliga bilder idag igen...

Förra året var vi bara lilla familjen som tog en DK-tripp.... bilder från det kan ni se här. Lillebror var ju nästan bara en bebis då  .

Glass på båten är ju ett måste, iaf när vädret är så fint att man kan sitta ute.... dagens absolut bästa kommentar stod storasyster för när vi kom upp från bildäck "men mamma var är båten?" - inte så lätt att förstå att vi redan var på båten, trots att vi hade förklarat i förväg att båten skulle vara så stor att vi kunde köra på med bilen.

Judit och moster simmar i vattnet utanför Gilleleje... Judit som varit en badkruka hela sommaren badade hur mycket som helst igår! Superkul med en tjej som verkligen bodde i vattnet och som faktiskt vågade släppa våra händer och springa lite själv....

I Gilleleje gick Vide aldrig närmare vattnet än 5 meter men nakenfis ville han ändå va....

Här har vi flyttat oss längre söderut och hittat en skuggplats på stranden precis söder om Hornbeak. Pastasallad med kyckling på menyn! Som typ alltid på våra utflykter...

Stranden ser lite sunkig ut men här hade de verkligen finaste vattnet! Och det var här som lillebrors vatten och badskräck äntligen släppte... först fick pappan bära ut honom i vattnet högst motvilligt, sen "tvinga" honom att doppa en fot i taget. Och efter en halvtimme eller så började han tycka att det var riktigt kul och till slut badade jag själv med båda barnen som sprang omkring o plaskade och åkte rutschkana på mina lår...

Strandleksaker hade vi glömt hemma så det fick vi köpa innan vi drog ner på stranden - typ helt i onödan för igår hade vi ju helt plötsligt två barn som gillade att bada.

Och alltså inte grävde nåt...

Av Jessica - 1 augusti 2013 20:38

Idag hörde en av mina bästa vänner av sej o undrade om vi hade några planer...

Som tur hade vi ju inte det så hon tog bilen hit o hälsade på oss wn sväng här i stugan ;-)

Blev några härliga timmar där jag insåg att det ju var lite för länge sen vi sågs.... o sen kryddade vi träffen med en tur till Lager 157 oxå (utan barn) vilket inte gjorde dan sämre. Tur man har vänner!

Den här blusen fick hänga med hem.... o Linda stoppade sig en likadan! Tänk så snygga vi kommer att bli!

(o ja vet att bilden inte gör plagget rättvisa utan att det mest ser ut som en trädgårdsbild)

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:24

Tänka sig att det snart har gått två veckor på semestern och idag är första besöket på lekparken!

Gungställningen vi monterade på tomten i våras har verkligen varit guld värd.

Av Jessica - 30 juli 2013 09:47

Nu börjar nedräkningen på allvar!

Två månader till BF idag,eller 9veckor igår... man kan ju räkna lite olika. Mår helt ok så länge jag tar det lugnt, en runda på stan klarar jag utan problem om jag bara har gympskor på. Magen följer sin egen kurva, lite över medel precis som de andra gångerna. Kännt av fogarna lite inatt så kanske dax att byta till en mjukare madrass när vi kommer hem...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

Så många läser här varje dag...