husnr3

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Som en annan värld

Av Jessica - 28 juni 2012 17:19

Idag tog jag med mig barnen på utflykt till High Chaparall! Bara några mil bort från där vi bor, men som en helt annan värld! Det enda ställe jag vet där man kan se vuxna människor springa omkring i indian eller cowboykläder och med pickan i hölstret... och veta att de har klätt sig så bara för att de vill!! Underbart eller skrämmande eller löjligt på samma gång   

Helt klart ett ställe som inget annat!


Vi hade en mysig dag, lillebror fick mest sitta i vagnen men komma ut på en liten promenad en gång.... och då gick han faktiskt en hel del på egen hand, 20 steg som mest!!!!

 

 

Började med en tur med lilla tåget och sen en glass på det.... och lyssnade till en Judit som hela tiden tjatade om fika, det är det absolut viktigaste för henne när vi är på utflykt!!

 

 

Första besöket i Mexico-byn( eller vad den nu heter).... många härliga miljöer och fin natur runt omkring. Ett ställe som inte går att beskrivas utan måste upplevas på plats.

 

 

Tokfia gillar ju att klättra o hänga så det testade vi såklart oxå, däremot blev besöket på western-showen kort. Så fort första ryttaren kom in och sköt fick vi gå därifrån med orden: jag gillar när de inte pangar!  

 

 

Medhavd lunch gjorde besöket billigt, korv o pasta till barnen och en go räksallad till mig själv. Fick inviga våra nya tw-mugar oxå. Smidigt med lock o sugrör så dessa kommer vi nog använda mycket i sommar.

 

 

 Näst sista grejen innan vi åkte hem var ponnyridning och Judit red 2 gånger efter varandra!! Även om jag inte är särskilt förtjust i hästar blev jag riktigt stolt över min tuffing! Förra året ville hon oxå rida men grät trots att faster E gick med jämte. Nu red hon helt själv och verkade gilla det   Hon betalade även själv och hämtade o lämnade hjälmen. Hur kunde hon bli så stor att hon liksom klarar sig själv ibland? 

 


 
 
Ingen bild

Plutt

28 juni 2012 17:47

Myyysssiggt!!!! Nu längtar jag ännu mer efter semester så vi kan göra massa roligt, jag och Juditbus! Å det där med att alltid fika vet jag vart hon fått ifrån.....kanske sin mamma, morfar och gammelfarmor..? :-) Puss

 
Emilie

Emilie

28 juni 2012 21:55

Va duktig du är som hittar på sånt själv! verkar ha varit en bra dag att göra det med, soligt och skönt men nu innan all semester drar igång och det är knökat. Ja hörselkåpor är bra att ha med dit, om man vill se showen. Jasså hon gillar att rida??!! då är det bara att säga till så kan vi åka upp till stallet nån dag. Lukas och Jesper red ihop en gång. Så det går bra med två ungar på en liten schettis. Nån dag på semestern :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards