husnr3

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Ingen återvändo!!

Av Jessica - 12 februari 2012 18:16

Nu är det gjort!


Den 1:a september smäller det!


För då är det dax för Tjejmilen och jag har nu anmält vårt lag bestående av syster Plutt och

vännerna Linda och Anna   


Det ska bli både kul, spännande och obehagligt. Linda är den som är mest vältränad av oss, hon springer redan en mil om hon vill. Även Plutt springer en bra bit över 5 km utomhus och inne kämpar hon på löpbandet så fort hon hinner och har lust. Vi andra, Anna och jag (tyvärr Anna men jag kan inte ljuga), vi har en del kvar innan vi är i 10 000 meters form..... men dit ska vi och vi har ju ett halvår på oss att äta pasta, knyta löpardojjorna och ge oss ut i skog och mark (eller det pisstråkiga löpbandet ni vet).


Nu gäller det iaf att börja sätta upp mål och mitt första har ni väl redan läst om kanske, att springa 3 km på löpbandet inom 2 veckor, dvs innan februari månad är slut. Brukar springa på 9,2-fart men har ju märkt att jag inte orkar så kanske ska jag springa lite saktare så jag orkar några hundra meter längre kanske? Eller anamma en kul tanke som en kompis berättade att hennes jobbarkompis körde för många år sen.  Jobbarkompisen började inte springa förrän efter hon fått barn och då var målet att springa så långsamt som möjligt så att hon skulle få vara hemifrån och ha egentid så länge det bara gick...  ja, alla sätt är bra säger man ju.


 
 
Ingen bild

Plutt

12 februari 2012 19:06

Jag får nog försöka att springa mer än en gång i veckan om jag nu hinner det mellan alla andra pass.....får väl bli träning 6 dar i veckan framöver :-) Kul ska det i alla fall bli och vi får nog allt unna oss en god middag och utgång på kvällen! Puss

 
Ingen bild

Anna o Wille

12 februari 2012 19:44

Ja det ska bli sååå kul men JA Jessica det är nog tyvärr så att fram för allt jag har jäkligt mycket träning framför mig för jag har inte sprungit en meter dom senaste åren....det har ju i alla fall du gjort. Men nu har vi ett mål så nu JÄKLAR kör vi....

Håller med Plutt klart vi måste unna oss en god middag och lite party på kvällen.... om vi nu orkar vill säga ;)

 
Ingen bild

Vanja

12 februari 2012 20:45

Heja dig! Det kommer du att fixa plättlätt.!!!:)

 
Bettan

Bettan

12 februari 2012 22:12

Vad ni är duktiga! Jag tror aldrig jag skulle orka 1 mil, helt klart imponerad av vad ni ska göra. Tummen upp till er alla. Kämpa på!

Kram

http://haradso.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

13 februari 2012 17:32

Ja det är väl så med löpband, att det är betydligt tråkigare, just för att man tycker att man inte har något att titta på. Jag ser till att ha musik i öronen, då går det bättre :-)

Vad duktig du är som ska springa tjejmilen! Heja dig!
Kram!

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Emilie

Emilie

13 februari 2012 21:00

Wow, va duktiga ni är! Jag tog årets första springtur idag, det var lite kämpigt, men gick helt ok. Det där var ju ett bra tips på hur man får egentid :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards