husnr3

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

På landet

Av Jessica - 10 februari 2012 16:04

Idag har vi spenderat några härliga timmar ute på landet hos kompisarna Frida, Siri och Ture (glömde kameran hemma). Först blev det pulkabacken, Siri verkade gilla det här med att åka rätt så mycket medan Judit mest stod still mellan åken med Siris mamma Frida. Att det skulle duga att åka snowracer med mej tror ni väl inte... Efter pulkan gick vi in och smaskade hembakt bröd och syltgrottor och sen fick barnen leka en bra stund och det funkade riktigt bra. Knappt några bråk alls. En perfekt förmiddagsutflykt!


Familjen U bor sådär högt idylliskt underbart på landet med milsvid utsikt och Milla var med och kunde springa lös. Varje gång jag är hos nån på landet undrar jag om vi har gjort rätt som har bosatt oss mitt inne i byn, visserligen en liten by men ändå med grannar precis runt om. Men visst är det smidigt med 100 m till närmsta lekplats och bara några hundra meter till mataffären. Och jag vet att när kvällen kommer och det blir mörkt så är jag rätt glad att jag bor där vi gör och att det finns gatljus och att träningen bara är en bit bort, går att både cykla och gå om man vill...



Men ändå..... på nåt sätt har jag nog ändå en dröm om livet på landet. Minns alla stunder vi tillbringat hos min pappas morbror med familj, hjälpt till att ta in höet på sensommaren och suttit i deras riktiga bonnakök och fikat (att jag var livrädd för hundarna, hästarna och alla andra djur är väl en helt annan historia). Minns även de somrar när min äldre kusin med familj brukade hyra ett torp (ja att det bara fanns utedass gillade jag inte men man fick ju hålla sig medan man var där) mitt ute på landet. Man kunde liksom bara vara.


Fast å andra sidan kunde vi ju oxå bara varit om vi hade haft lite mer fritid, om vi hade köpt ett nyare hus, ett tillräckligt stort hus som vi inte behövde bygga till, om vi inte hade bowlat och om vi inte hade åkt till stugan så ofta på sommaren. Men då hade det ju inte varit vårt liv så vi är nog ändå rätt nöjda tror jag.


Men drömmen om livet på landet lever nog ändå kvar nånstans långt inne...

 
 
Ingen bild

Plutt

10 februari 2012 16:52

Hmmm....undrar vem av oss som blev bortbytt på BB. Skulle nog inte ens tänka tanken att bo på landet....ännu mindre Micke :-) Fast visst var det mysigt i Bratteborg å speciellt när vi åkte häst å släde på vintern :-) Tycker ni bor bra som ni gör, för landet på vintern i mörkret...då blir det nog inga besök från mig! Puss

 
Ingen bild

Anna o Wille

10 februari 2012 17:52

Förstår hur du tänker....kan ibland längta till att bo i ett bostadsområde med alla fördelar det kan ha... fram för allt nu på vintern när det är så mörkt.
Men sen trivs jag ju så bra på landet och vill inte byta ut det för allt i världen.

Så allt har ju sina för och nackdelar och så kommer det nog alltid att va...var man än bor.

Ha det gott!!
kram kram

 
Ingen bild

Jossan

10 februari 2012 20:20

Låter som en mysig förmiddag!
Jag vill också bo på landet men ändå i samhället, de finns mycket fördelar och nackdelar med båda delarna.
Men de är härligt på landet, speciellt när man har hund.
Trevlig helg!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards