husnr3

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Tapettankar...

Av Jessica - 6 februari 2012 21:04

... det här skulle bli ett litet inlägg om tapeter till vårt sovrum men jag vet inte.... är lite ledsen och nere. Ropade hit mannen som satt framför TV'n för att vi skulle titta och välja lite bland mängder med tapeter som är snygga. Han kollade Sofias änglar och reste sig lite halvt motvilligt och berättade sen för mig vad dagens avsnitt handlade om, och jag började såklart storlipa! Idag handlade det om en familj med tre barn varav den minste, 5-åringen, var cp-skadad och hade svårt att röra sig. Nu hade mamman i familjen fått veta att hon har obotlig bröstcancer!! Hjälp, hur klarar folk av såna besked, hur klarar man att leva med ett dödsbesked när man har familj och små barn!!


Cancern tog min pappa men då var han iaf över 50 och både jag och syrran var ganska gamla, i 20-års åldern. Det är en jävla sjukdom som inte borde få finnas, och det borde absolut inte få drabba småbarnsfamiljer!! Minst nån gång varje vecka blir jag ledsen och orolig och tänker på vad som skulle hända om det drabbade oss....



Tårar rinner nerför kinderna.... just nu struntar jag lite i tapeter. Men vet att livet så sakteliga återgår till det normala och att de små oviktiga tingen blir viktiga igen. Men ni därute, stanna upp, njut av livet, älska varandra och era barn och försök att glädjas åt varje dag och att aldrig somna arg eller osams med den du älskar.

 

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

7 februari 2012 09:19

Ja du det föll tårar även här....ibland är livet såååå orättvist!! Man är nog överlag lite dålig på att njuta av vardagen och uppskatta sina nära och kära.
Man vet aldrig vad som händer....

Kram kram

 
Ingen bild

Linda

7 februari 2012 13:57

Håller med! jag skäller ju och gormar mest nuförtiden på barnen som konstant bråkar! Men visst önskar jag att det var lättare att "tagga ner" och glädjas åt att man har dom och att acceptera att barn kivas..

 
Ingen bild

Plutt

7 februari 2012 15:11

Vi kunde inte ens titta för vi blev så illa berörda båda två och jag toklipar alltid när jag ser sånt! Det är därför vi försöka resa så mycket som möjligt, för det är sånt vi mår så otroligt bra av och det är ju därför jag snart kommer hem i en vecka så vi kan umgås och bara mysa!!! Man ska alltid ta vara på varje minut! Älskar er alla och längtar till den 24:e :-) Tusen pussar

 
Vanja

Vanja

7 februari 2012 19:08

Ja du det här med tapeter! Jag tycker personligen att det är supersvårt, mest för att det finns så himla mycket snyggt!:) och försöka be sambon kolla på tapeter då får det va nåt extra haha

http://Hemmapavarangata.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards