husnr3

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

50/50

Av Jessica - 5 oktober 2011 19:20

Idag har jag haft en 50/50 dag, dvs förmiddag på jobbet och eftermiddag på hemmaplan.


Nästa onsdag planerar jag en 100/0 dag, dvs förmiddag på jobbet och eftermiddag på jobbet!


Bara av den enkla anledningen att det faktiskt varit mycket roligare på jobbet än hemma. Började med att jag hämtade Judit på dagis (bytte av R som fick åka o jobba). På väg därifrån bryter hon ihop när hon inte får köra vagnen så jag får tvinga ner henne i densamma och spänna fast henne. Sen går vi till affären o allt är frid o fröjd (ja, nästan iaf). Myser lite när vi kommit hem innan vi måste stressa för att komma iväg till gympan (bajsblöja som fördröjning ni vet) mest på grund av att Judit vägrar ta på sig. Stressgår i uppförsbacke med 2 barn till gympan och efter 30 min där får vi gå hem igen för Judit sköter sig inte utan nyper och slår lillebror vilket jag INTE accepterar. Bär ut en skrikande unge och en snällare bebis till omklädningen och sen följer 10 minuters kamp för att få på henne kläderna och sen blir det promenad hem igen (40 min prommis, 30 min gympa). Hemma igen har hunden KRÄKTS! Ringer hem mannen en snabbis (på väg till träningen) och börjar torka upp, ger hunden vatten och vad? Jo, 2 kräkhögar till!Ut med hunden!  Lillebror i vagnen börjar skrika så R hjälper mig med honom och sen får han ligga på köksgolvet - helt  nöjd (underbara unge). Fortsätter torka.... Sen käkar jag kvällsmat med Judit och vad? Jo hon "råkar" (lekte med det) välta ett juiceglas över bordet och golvet. Torkar igen (hunden är fortfarande ute)! Nu blir det tandborstning, blöjbyte och sängen vilket funkar UTMÄRKT! Även läggningen PERFEKT, trött Judit efter att ha stigit upp 06,15 och varit på dagis hela dan. Så det jag kommer minnas av idag är ju ända att jag älskar min lilla höna och känner mig lyckligt lottad som har fått bli just hennes mamma.


Och nu har mannen kommit hem och jag ska ha lite egentid, gymmet hägrar! Kanske en löprunda med? Beror på hur mycket det regnar.


  Puss o kram på er därute, hoppas ni haft en riktigt bra dag  

 
 
Sandra

Sandra

5 oktober 2011 20:27

Visst är de underbara våra små liv, när de inte alls gör som vi vill ;-)
Hur går det på dagis då? Är det inskolning nu?

Kram!

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Josse

Josse

6 oktober 2011 08:13

Hihi ja jag kan känna igen mig :-) Frida kan få sina ryck med att nypa och klösas lillebror.. oftast bara för att få uppmärksamhet! Inte accepterat men det verkar vanligt småsyskon emellan ;-) Jag brukar säga vänta bara tills han kan ge igen hihi! Kram

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Emilie

Emilie

6 oktober 2011 08:38

Jösses vilken dag. Skönt att nattningen gick bra ändå, för annars blir man ju sååå trött efter en sån dag.

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

6 oktober 2011 17:58

Men usch vilken dag! "Skönt" att läsa att fler har det lite bökigt med storasyskonen. Victor är helt hopplös ibland, trotsig och skrikig när han inte får göra som han vill. Gäller att räkna till 10 och hålla sig lugn, men ibland är det svårt måste jag erkänna. Tur att Vilma är filbunken själv och lugn och snäll för det mesta. Vide verkar vara likadan som tur är! Hoppas din dag idag varit bättre!
KRAM

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards