husnr3

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Aktiv hund...

Av Jessica - 14 augusti 2011 11:30

När vi gick valpkurs sa de att de flesta stora hundar gillar att ligga på golvet för att det är svalaste platsen. Gäller inte för vår Milla! Hon lägger sig på mattor, filtar (Vides), handdukar, möbler eller vad det nu kan vara som passar henne.


En favoritmöbel är Judits mys-stol! Vi gillar inte att hon ligger där men orkar helt enkelt inte säga till fler gånger, och vi vill heller inte förbjuda henne att gå in på Judits rum eftersom de båda har rätt mysigt tillsammans. Ofta jag ser Judit ligga (på) hos Milla o gosa... eller så svansar de efter varandra och busar / bråkar!


 


Kanske kan man inte tro att detta är en rejält aktiv hund! Efter kvällspromenaden igår tog jag fram cykeln och provcyklade med henne. Två rundor runt kvarteret blev det och jag fick bromsa samt ropa sakta i stort sett hela tiden. Annars hade hon kört full galopp och dragit mig... med lite mer träning tror jag vi kan få cyklingen att funka riktigt bra. Tror hon behöver det, våra promenader räcker inte för henne just nu.

 
 
Ingen bild

Plutt

14 augusti 2011 12:20

Vi kanske ska köpa en likadan stol till Milla i 1-års present..? :-)

 
Linda-4 barnsmamma

Linda-4 barnsmamma

15 augusti 2011 14:11

Ligga på golvet vill man ju inte göra:)
Hon ser ut att ligg gott i den fotöljen.
Tycker hon är så himla fin och hade gärna haft en själv om det inte just vore för att den motion dom kräver, känner att vi inte riktigt har den tiden att lägga, en lite chihuaua eller hur det nu stavas är mer vår grej:)

Kram

http://www.uppochnervandahuset.se

 
Emilie

Emilie

15 augusti 2011 22:11

Jag är nöjd med vår soffpotatis :)
fast om jag slapp dra henne hela rundan när vi springer eller cyklar vore ju trevligt!
Milla får nog ta och lära henne ett och annat.

http://lindgatan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards