husnr3

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

VARDAG

Av Jessica - 7 februari 2011 20:06

Anser mig själv som en ganska jättelycklig människa som har en stor och älskad familj runt omkring mig men ibland blir det väldigt mycket vardag även hos oss.


Idag är en sån dag och jag blir bara så trött, så trött!


Kommer hem efter en heldag på jobbet följt av korpbowling så klockan hinner bli strax efter sju innan jag är hemma. Upptäcker direkt utanför att mannen inte har hållt sitt löfte att byta ytterlampa, inte heller har han hunnit lägga in 3 rena handdukar i skåpet eller packa upp påsen med ren tvätt. Han har oxå glömt att baka brödet som vi satte fördegen på igår eller diska upp dagens disk eller plocka undan nåt särskilt.... och ja, jag blir lite irriterad!


Men att skriva av sig lite hjälper och det är nu jag intalar mig att jag, trots allt mannen inte hunnit idag, ändå är en väldigt lycklig människa som är gift men världens bästa Ralle och så tänker jag på alla timmar han har lagt ner/ska lägga ner på att få vår tvättstuga iordning. Tänker oxå på att jag idag fick Judit att somna i sin säng för första gången på månader... bara det kan göra mig lycklig.


Ja, vad gör det då att det var mängder med saker som inte blev gjorda idag?  Och att jag precis har fått sätta en bröddeg?


Vi är trots allt friska och krya och det är väl ändå det som räknas   .


Men har ni där ute oxå dåliga dagar ibland???

 
 
AnetteJ

AnetteJ

7 februari 2011 20:19

Du ÄR inte ensam , alla har vi dåliga dagar , dagar då gubben e slarvig , mm mm men tack o lov väger de positiva sakerna mer :)
Men visst e det skönt att få skriva av sig ;)
//Anette

http://www.jersmyrs-tillvaro.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

7 februari 2011 22:18

Ja det kan jag lova. Alla har såna dagar ibland!
Skönt att ändå kunna vara så positiv som du verkar, trots en skitdag =)

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

8 februari 2011 09:43

Jajjemen! Men jag tror det är viktigt att ha dåliga dagar också. Då uppskattar man det positiva i vardagen, även om det bara är något litet, ännu mer!
Du är inte ensam! :)

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

8 februari 2011 17:46

Förstår dig precis....vi har sådana dagar här hemma också. Men man måste nog ha det för att uppskatta dom bra antar jag.

Så kul att det verkar funka med den stora sängen....

Syns imorgon!!
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards