husnr3

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

DRÖMMAR

Av Jessica - 7 januari 2011 08:29

Vad är det som ligger bakom vad vi drömmer?? Är det verkliga livet som återspeglas i drömmarna???


Ja, ibland kan jag hålla med. Just nu drömmer jag rätt ofta om att föda barn, det går enkelt, snabbt och helt smärtfritt. Antar att det är ett önsketänkande som jag bearbetar på nätterna.


Däremot har jag de senaste nätterna drömt så mycket konstigt att jag inte kan låta bli att undra vad det är som får mig att drömma på detta vis.


I veckan drömde jag att jag på upprop i en ny skola och där fanns en lärare som var stor och tjock och hette Anders Lang och honom skulle vi ha i engelska men när jag kom till lektionen var det gympa istället och simning som jag avskyr!!! Efter gympan skulle vi till sal 36 och ha svenska. En helt meningslös dröm och var jag fick stoff till detta kan jag inte förstå??


Inatt har jag drömt ungefär lika konstigt.... drömde att jag först fick en hund av en jobbarkompis och det var väl inga problem. Sen fick jag däremot en häst oxå!!! Jag kan inget om hästar och är även rädd för dem men det var ju bara att göra sitt bästa.... var ute och red men tyckte det verkade konstigt och mycket riktigt - hästen hade ju inget huvud!!! Jag satt fram och bak...


Sen rymde både häst och hund - inte så konstigt kanske? Fick hjälp av en snäll granne att fånga in dem och sen vaknade jag.


Är det helt enkelt så att hormonerna spökar?

 
 
Ingen bild

generalhaawk.bloggplatsen.se

7 januari 2011 13:46

snygg blogg titta gärna in min och kommentera och fråga. mvh simone

 
Josse

Josse

7 januari 2011 13:47

Tack tack! :) Jo magen växer fortare denna gång, den vet väl lixom vad som är frågan om nu hihi..

Mår du bra? Kram

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jossan

7 januari 2011 15:15

Ja drömmar är verkligen skumt:)
JAg drömmer också jätteofta att jag föder barn och att de inte gör nått ont och går hur smidigt som helst och jag är ju inte ens gravid.
Men de är rätt roligt med drömmar

 
Linda

Linda

7 januari 2011 20:04

Jaadu, har nog inget direkt svar på det men nog kan drömmar vara konstiga allti.
Det konstiga tycker jag är att iaf jag ofta vaknar upp då det är som mest spännande, farligt eller intressant, får liksom aldrig reda på slutet:(
Trevlig helg, Kram

http://www.uppochnervandahuset.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards