husnr3

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

VILDA DJUR

Av Jessica - 9 oktober 2010 12:57

Sen i början av veckan när några sk djurrättsaktivister släppte lös 18 000, ja ni läste rätt, minkar från en farm en dryg halvmil utanför vår by har man ju bara väntat på att de ska leta sig ner till samhället och nu har det hänt!


De senaste dagarna har folk sett mink både här och där och en del fällor har satts ut för att fånga in de små otäckingarna - OH KOM PRECIS PÅ ATT JUDIT LIGGER UTE I VAGNEN O SOVER, BÄST ATT GÅ UT OCH LÄGGA PÅ MYGGNÄTET!!.


Tillbaks!


Just det, en hel del döda/påkörda minkar går visst att hitta både här och där oxå. Inte konstigt, i onsdags när jag skulle köra till jobbet var jag på väg att köra över en på motorvägen så de kan ta sig ganska långa sträckor...


Och inte nog med att vi har fått äckliga minkar lösa, igår var det dessutom en vildsvinsolycka på E4:an vid Götaström - i närheten av där jag brukar gå med både barnvagn o hundar flera gånger i veckan.


Vill ni läsa mer om minkarna.?



 
 
Ingen bild

Mats

9 oktober 2010 17:00

Det är minkfarmarnas fel att det finns minkar i Sverige och det är jägarnas fel att det finns så många vildsvin. Verkligen oansvarigt av jägarna som orsakar människors död i trafikolyckor. Kan man åtala dem för vållande till annans död kanske?

http://www.skanskan.se/article/20101006/SJOBO/710059814/1162/NYHETER/*/godis-i-naturen-okar-antalet-svin-kraftigt

 
Ingen bild

Anna o Wille

9 oktober 2010 19:06

Usch jag....vet inte hur mycket döda minkar vi såg på E4:an idag när vi åkte till Texas dop i Bondstorp. Blev helt kall när jag även såg det påkörda vildsvinet vid vägkanten. Fy fasen ett vildsvin vill jag inte möte mitt på vägen och inte i skogen heller för den delen. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards