husnr3

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

DANSKVÄLL!!

Av Jessica - 12 februari 2010 22:48

Idag har jag DANSAT!! O märkte vad jag har saknat det...


Efter att ha kollat lite på för-OS sändningen, lagt Judit och sen kollat kvällens avsnitt av På spåret frågade jag R om vi inte kunde ta en danskväll i köket.


Han sa JA!! Hur många gånger tror ni det har hänt tidigare?? Sopade iväg köksmattan (nej inte riktigt, den åkte inte iväg förrän vi hade halvhalkat runt i våra försök  att bugga)...


Inte för att just han dansade särskilt mycket utan det var väl egentligen jag som hade enkvinnasshow men vad gör det? SÅ KUL att dansa o bara att röra sig var uppiggande.


Så det blev allt från lille Skutts morgonvisa via MAGNUS med KOM HEM (älskar) till Carlene Carter och nästan enda gången jag fick upp R på dansgolvet = köksgolvet var när han sjöng Nordman i örat på mig (vi dansade inte) och en sväng om till Percy Sledges When a man loves a woman, länge sen man tryckte på golvet om man säger så.


Men till och med jag fick nog efter en dryg halvtimme, hade käkat lite för mycket för att hoppa o skutta runt.


Så istället för dans satte vi oss båda framför datorn och började från A med att leta låtar, både kända att sjunga med i och okända som vi bara lyssnade på - tacka gud för det kanske? Hann till D och DJ Bobo , vem minns inte Somebody dance with me, innan det var dax att knyta sig. Kan ju inte vara uppe mer än till max elva sa R!!


Emellan där hann vi med så vitt skilda band som Creedence och Dia Psalma + en Denniz Pop-remix av kult reggae-låtar.


Sammanfattningsvis en perfekt kväll, så skönt att man inte måste hamna framför TV/film så fort det är helg. Musik var helt klart mycket roligare!! Ni med Spotify kan ju dessutom köra en mer modern version än vi fick göra....

 
 
Ingen bild

Anna & Wille

13 februari 2010 14:07

Låter som en toppen kväll...har ni inte Spotify....vi har så vi kan bjuda in Er om ni vill....?? Hör av Er i så fall.. Kram Anna

 
Inna

Inna

13 februari 2010 17:22

Åh va mysigt det låter! Det är ju just såntdär som är så viktigt när man fått barn - att kunna njuta av varann när tillfälle ges!
KRAM ;)

http://innapingpong.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

13 februari 2010 21:47

Vilken härlig kväll :) Jag skulle också vilja dansa i köket, fast med min man ;) Men jag får utan tvekan ett nej.

http://haradso.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards