husnr3

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Helg i Stockholm

Av Jessica - 5 december 2009 17:50

I fredags hade mamma o Ralle tagit ledigt från jobbet för att vi skulle kunna åka till Stockholm redan på morgonen så vid halv tio drog hela familjen med packning iväg.


Fick trycka in det sista innan vi stängde bagageluckan och jag frågade Ralle om kylväskan verkligen kunde ligga sådär på snedden, vår lilla Moa satt nämligen nedanför på golvet. Jodå, inga problem svarar han. Men vad hade hänt? Jo, när vi kom fram satt Moa med kylväskan på huvet! När den ramlade ner vet vi inte, kanske efter 5 mil eller efter 35? Men hon sa inget... ibland är hon dumsnäll faktiskt...


Efter vi kom upp strax efter lunch på fredagen blev det mest en myseftermiddag och kväll, Plutt o jag var en sväng på Citygross i Kungens kurva och inhandlade en ny adventsljusstake till köket. Blev en snabbsväng på Lindex oxå där jag fyndade ett par jeans för 300 kr. Shoppingtakterna sitter i! Micke stod för maten, blev en låda med kassler o ris som hans mamma brukar bjuda på.


I lördags tog vi pendeln in till Södra station o strosade runt lite, först på Götgatsbacken och sen en sväng runt Sofo innan vi var o kollade på Plutt o Mickes nästa lägenhet på Magnus Ladulåsgatan. De ska ta över den när Mickes mormor, som bor där nu, flyttar. Var ett jättefin trea som kan bli absolut topp med lite ytrenovering...


Blev faktiskt bara extremt lite shoppat, en pyjamas till Judit och en mössa till mig + lite vit choklad från Lidl som jag ska ha till julbaket. I söndags skulle vi dock ha åkt in en sväng igen och då skulle jag köpt en SUPERFIN kappa på Indiska, förutsatt att vi hade vunnit MYCKET pengar på hästarna på lördagkvällen alltså!! Men det blev som vanligt - inga pengar...


Utöver strosande och shopping har vi faktiskt sett kändisar oxå, Plutt såg Bonde-Roger och jag såg Mat-Niklas och sen såg vi allihop en SUPERKÄNDIS oxå - Stellan Skarsgård!! Jag är inte mycket för kändisspotting normalt men att se honom var faktiskt lite coolt, han var längre o framför allt mycket smalare än jag hade förväntat mig, och hans nya fru (vet inte om de är gifta) såg rätt normal ut. Iaf bakifrån som var det enda jag såg...


I söndags hade vi tänkt åka till Drottningholm och gå på julmässa men eftersom det var svenskt väder, regn o gråtrist, ställde vi in. Är inte särskilt kul att gå runt utomhus o kolla på grejer även om man har bra kläder. Därför tog jag, mamma o Plutt en snabb sväng till ett köpcentra i Skärholmen istället och det blev några julklappar + julpapper inhandlat på Lagerhaus. Annars bara fönstershopping, fast de hade ett par snygga o billiga jeans på Vero moda som jag ska se om jag inte kan hitta här hemma. Behöver fler jeans nu när man går hemma, tycker inte att det funkar särskilt bra med kjol. Iaf inte när man ska gå ut o gå.


Helgen avslutades som vanligt med hemresan och jag slog nytt rekord x 2!! Höll mig vaken hela vägen hem, har aldrig hänt förut!! O tur var väl det för jag körde hela vägen hem oxå!! Har heller aldrig hänt förut.

 
 
Ingen bild

Mams

7 december 2009 09:09

Och kan ni tänka er, jag var inte rädd en enda gång, fast Jessica körde.

 
Ingen bild

Linda

7 december 2009 15:40

Verkar som ni haft det mysigt i huvudstaden :)
Här är ju Alice krasslig igen men jag hoppas innerligt att hon frisknat till tills på fredag !!
*kram*

 
Ingen bild

Anna & Wille

7 december 2009 16:09

Ser att ni haft en härlig helg i Stockholm.... Blir grymt imponerad av att du kört hela vägen hem....duktigt gjort :)) Vet ju att du brukar ha svårt att hålla dig vaken mellan Vmo - S-ryd.
Ska bli kul att träffa Er på onsdag om du kommer ner på lunchen i Arken. Glöm inte anmäla dig..!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards