husnr3

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Vad har hänt sen sist?

Av Jessica - 10 november 2009 14:51

Inte mycket har hänt hos oss nu i början på veckan...


Igår var Lotta på Badet här en sväng o hälsade på Judit o mig, Judit fick en supersöt Barbapappa-mössa med tillhörande vantar från Åhlens. Vantarna har jag redan så jag ska kanske kolla om de har nåt mer i den serien så jag kan byta. Annars har man ju alltid nytta av flera par vantar och dessa är SUPERSÖTA!


Under resten av dan hann jag med att kratta lite löv (vi har mycket i trädgården) och börja slipa på min kökssoffa, tog rätt lång tid men var kul.... o sen kom Ralle hem o undrade om slipmaskinen funkade bra???!! Just ja - en slipmaskin har vi ju!! Jag hade slipat för hand hela tiden!!!! Så igår kväll testade jag slipmaskinen och det gick betydligt FORTARE.... mitt mål är att soffan ska vara klar till jul, ska ju måla den några gånger oxå + att Elisabet ska sy 4 kuddar. Bild kommer här när den är klar.


Idag tog vi lite sovmorgon, Judit vaknade vid fem och ville käka o sen var hon inte särskilt trött så vi låg i sängen till strax före sju innan jag kunde somna o sen vaknade hon vid halv åtta igen och ville ha mat!! Men sen blev det sovmorgon till kvart över nio och efter det fick jag stressa för idag skulle vi testa Småfolket i Svenska kyrkan hade jag tänkt.... och det börjar vid tio!! Idag hade de som tema "Snickra" så det blev rätt hög ljudnivå även om det inte var så många stora barn med. Men trevligt var det så det blir nog nåt mer besök, de har såna träffar både tisdagar och torsdagar men jag går nog inte förrän nästa vecka. Behöver ju få lite gjort här hemma och kanske ta nån långpromenad med Moa istället...


Resten av dagen har jag mest gått o myst o fixat lite till ikväll. Några av jobbarkompisarna kommer hit direkt efter jobbet, har inte direkt städat utan hoppas att det är tillräckligt mörkt så att dammråttorna inte syns!!


 
 
Ingen bild

Anna & Wille

11 november 2009 07:57

Du kan va lugn....såg inga damråttor...:D Tack för igår alltid lika kul att träffas. Kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards