husnr3

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Oväntat besök - dagens höjdpunkt

Av Jessica - 13 oktober 2009 20:27

Vilken tur att jag hade Gevalia hemma - idag fick jag nämligen oväntat besök vilket jag tycker alltid är lika trevligt!


Det var Malin som drabbats av sakna Judit-sjukan och kände att hon var tvungen att titta förbi en sväng o fråga om hon fick ta med Judit på promenad. Inga problem sa jag, då kan jag baka färdigt mitt bröd (testade Leilas formfranska idag men de blev sådär, fler försök krävs) under tiden.


Så iväg med dem båda, försökte få henne att ta med även Moa men den gick hon inte på....


Under tiden de var iväg hann jag även med att käka lunch och precis när de kom tillbaks slängde jag in en plåt med kolasnittar (som oxå blev rätt misslyckade utseendemässigt) och sen hann jag med matning av Judit före vi tog en fika med bullar och de nybakta kakorna.


Lagom tills det var dax för Malin att åka hem (du hade fått stanna längre) tog jag på mig hela vinterstassen igen för att ge mig ut på eftermiddagsturen, dock blev det regnjacka istället för vinterjackan nu. Märkte i förmiddags att jag hade fått på mig FÖR MYCKET KLÄDER!! Gör samma misstag några gånger i veckan, verkar ju så kallt ute när man är inne i värmen. Sen gör väl bröstvärmarna sitt till oxå kan jag tänka, värmer upp hela överkroppen.


Det som är så kul med Malin när hon hälsar på är att hon är precis som en familjemedlem, inte konstigt i och för sig för hon är ju min extralillasyster. Hon hejar på Moa (Moa gillar henne rätt mycket, skäller inte) och sköter sig själv. Idag passade hon t.ex Judit och satt o gullade med henne i vardagsrummet medan jag fixade i köket, sen blev det ju en del prat oxå men det är ju bara mysigt. Har inget emot vuxenumgänge på dagarna nu när inte Ralle ens kommer hem på lunchen längre.


Nu börjar dagen lida mot sitt slut och det är dax att ge Judit ett bad, väntar bara hem Ralle först. Han fick göra en panikutryckning till min mamma som hade fått nåt fel på pannan och inte hade någon värme på elementen. Nu när det ska bli flera minusgrader inatt!! Får hoppas att han fixar det, bara inte pannan är sönder! Vad jag vet är den gammal och sjunger säkert på sista versen...

 
 
Ingen bild

Linda Halldén

13 oktober 2009 22:02

Har Ralle redan börjat jobba i Nässjö ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards