husnr3

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Fika med kompis/mammagänget

Av Jessica - 3 oktober 2009 17:24

   Igår var det dax för första fikan med kompisgänget, som numer kan kalla sig mammagänget!!


Jag, Sofia & Anna var bjudna med våra bebisar i varierande storlek till Linda med familj. Tyvärr var Sofia lite förkyld så vi blev bara tre som träffades strax efter tio och då tog en långpromenad från Trädgatan där Linda bor upp på det nya området, dvs längst upp vid Borgen. För en annan som bor på "landet" i ett gammalt hus är alla hus ovanför Gröndalsskolan nya men de vid Borgen är ju de allra nyaste...


Trevligt hade vi iaf och efter promenaden var det dax för fika, en nybakad äppelkaka bjöds det på. Inte dåligt att hinna med det före vi kom, men så är ju familjen Halldén/Andersson uppe lite tidigare än vi har jag förstått!!?


Sen var det ju såklart dax för matning, lek och fotografering. Bilderna nedan har Olivia, Lindas stora tjej tagit. Behöver inte säga att hon är minst lika bra på att fota som jag... dessa var bara några av de bilder hon tog. Visst är skärpan dålig på några av dem men absolut inte sämre än när jag tar. Anna talade om för mig att det går lättare om man håller kameran still, nåt som jag antagligen inte gjorde. Bra när nån säger till när man inte själv märker vad som blir fel - nu har jag ju en chans att försöka bättra mig!


I framtiden blir det nog fler inlägg från våra träffar, när vi ses nästa gång ska vi nog försöka planera in åtminstone några träffar till. Kan ju vara kul med lite vuxet sällskap och här hemma har jag ju ingen som jag direkt umgås med, än iaf. Ska visst vara första träffen på föräldragruppen på BVC om några veckor, får se om det blir någon där man kan gå ut och gå med nån gång.

 
 
Ingen bild

Anna & Wille

3 oktober 2009 22:47

Tack för en kanontrevlig promenad och fika....hon är inte dålig lilla Olivia!! Blev ju riktigt bra kort.
Ja det är klart vi måste se till att träffas snart igen...
Nu är jag sket slut efter en fullspäckad dag med både babysim och dop....
Snacka om high life här hemma med 4 st under 5 år som springer och lever rövare. Tur Nadja va med och va lite polis...:) Wille skötte sig exemplariskt som vanligt ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards