husnr3

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Promenad med Sofia.... stackars Moa!

Av Jessica - 24 september 2009 11:54

Igår kapade Ralle telefonlinjen så jag hade ju inte tillgång till internet eller nåt annat skoj... därför kommer rapport om gårdagen inte förrän nu.


När jag vaknade igår hade jag fått mess av Sofia som visst var på Skillingarydsbesök och undrade om vi inte skulle ta en promenad tillsammans vilket jag givetvis gärna hängde med på. Så vid kvart över tio stod jag redo vid Lagagatan och vi gav oss iväg. Blev en tur till Smördalen (S Järnvägsgatan mm) och där hade Sofia inte varit tidigare, finns ju en hel del fina hus och tomter att kolla på. Sen tog vi Thulins gata och där höll de på att lägga ny gatsten och i smågruset fastnade Sofia med sin cityvagn!! Jag fick hjälpa till att lyfta en liten bit - tur att vi var två. Jag med min skogsvagn hade ju inga problem att ta mig fram!! 


Turen fortsatte ner till Önska där jag hade tänkt köpa en mobil att hänga över skötbordet, nu hade Emmy vaknat så Sofia tog det säkra före det osäkra och gick hem direkt istället för att följa med in på affären. Annars är det ju en av hennes favoritaffärer hihihi


Väl inne på Önska träffade jag på Sickan, en gammal kompis till Plutt, och hennes supersöte lille grabb som var född i början av året. Hann satt i vagnen o skrattade och var allmänt på bra humör. Sickan o jag stod o tjötade en bra stund och sen tog vi sällskap över gatan till ICA där jag skulle in o handla lite mjölk. På väg ut från ICA stötte jag på två andra kändisar som jag var tvungen att prata lite med och sen började det nästan bli bråttom hem så att jag skulle vara hemma till tolv när Ralle kommer. Så ut från ICA och snabbt hem.................. och när jag kom till grinden upptäckte jag att det inte var som vanligt! Jag hade GLÖMT MOA utanför affären!!!! Hemska matte!!! Det var bara att vända om, tur att vi bor så nära, och hämta henne. Där hade den stackars lilla fisen suttit i drygt tjugo minuter o väntat snällt.


Har ju hört att man blir lite tankspridd när man ammar men inte trodde jag att jag skulle glömma Moa, nu är jag bara glad att Judit ligger i vagnen så att jag får henne med mig hem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards