husnr3

Inlägg publicerade under kategorin Utflykter

Av Jessica - 12 februari 2015 21:41

Blött, kallt o ruggigt ute - känns som om man inte ens minns när det var fint väder!

Fast det var ju bara i måndags vi fikade och myste i lekparken ihop med grannarna.

Och även i lördags hade vi bra väder när vi var och åkte pulka allihop!

Av Jessica - 1 januari 2015 08:59

Igår inledde vi en ny tradition.

Pulkaåkning och grillning på Svänö!

Det syns ju inte på bilden men J var på ett strålande humör och busade, lekte och åkte pulka....

De båda pojkarna eldade o fixade.

Vädret var inte perfekt men det funkade och när man tittar ut idag är jag ännu gladare att vi åkte dit. Inatt har all snö regnat bort och det väntas ingen ny inom de närmsta veckorna ....

Av Jessica - 25 december 2014 21:55

Juldan bör spenderas utomhus om möjligt för att få bort lite av julaftons sittfläsk...

Så trots avsaknad av snö for vi till svampskogen med packning matsäck o grill!

När det blev lite kallt var det perfekt att värma händerna på grillen....

Av Jessica - 22 november 2013 19:01

Idag styrde vi kosan söderut på morgonen...

Besök hos fredagslediga Linda och goa Alice var det som planerats.... här söta Alice och lille Love.

Judit ville inte vara med på gruppbild...

Men själv med vagnen gick det bra!

Härligt att träffas sådär "halvspontant" och "mitt i veckan", och behöver väl inte tillägga att vi bjöds på både god mat och fika - för det förstår väl alla som känner Linda!

Tack vännen för att du finns.

Av Jessica - 6 augusti 2013 10:17

I söndags besökte vi stora nöjesparken på västkusten och vilken succe!!

Incheckning kl 11.10

Utcheckning kl 22.10

Däremellan mängder med karuseller, massor med sol, goda glassar, en härlig buffémiddag där vi fick äta ifred medan barnen sov i varsin vagn, pannkaksmiddag till två nöjda barn och sen mängder med karuseller igen...

Judit o moster i första karusellen.... minns inte vilken den var...

Med förra årets åkbandsincident (Judit vägrade åkband) i färskt minne hade vi förberett storasystern på att hon skulle få ha ett åkband för att kunna åka alla karuseller och i år var det inga problem alls. Till lillebror avvaktade vi och köpte ett häfte istället men efter första besöket i kaffekopparna insåg vi att den lille pojken som normalt är rädd för allt verkligen gillade att åka karusell så då blev det åkband för honom oxå! Han har ju precis passerat 90 cm gränsen som gäller på de flesta attraktionerna (är typ 91 eller 92 cm).

Kaffekopparna med moster o Micke och så Ponnykarusellen - förra årets favorit som vi nu bara åkte ett varv i..

Och tur var det väl att vi fixade åkband för så barnen åkte från vi kom dit tills vi åkte hem - sista åket i Rabalder vid kvart i tio eller så.... totalt 5 åk i Rabalder (typ lilla bergbanan) och tre i kaffekopparna förutom alla andra åk. Flera gånger fick vi bära ut en skrikande lillebror från attraktionen när han inte förstod att han inte kunde åka mer....

Två hyfsat pigga barn i bilen när vi ska ge oss iväg hemåt.... Vide höll låda till Kungsbacka ungefär medan Judit tjatade ända till Falkenberg (själv somnade jag redan innan Varberg)...

Av Jessica - 3 augusti 2013 10:10

Eftersom hårddisken på vår dator har kraschat har det ju bara blivit mobilinlägg här från semestern och vad trött jag är på dessa torftiga bilder.... men inget att göra åt direkt! Kommer vara vår verklighet nån månad till eller så tills vi får tillbaks datorn...

Så idag lånade jag syrrans dator för att redigera bilderna från gårdagens utflykt till Helsingör och Hornbaek. MEN hon har ju inte Picasa så ingen redigering här inte... utan det blir vanliga bilder idag igen...

Förra året var vi bara lilla familjen som tog en DK-tripp.... bilder från det kan ni se här. Lillebror var ju nästan bara en bebis då  .

Glass på båten är ju ett måste, iaf när vädret är så fint att man kan sitta ute.... dagens absolut bästa kommentar stod storasyster för när vi kom upp från bildäck "men mamma var är båten?" - inte så lätt att förstå att vi redan var på båten, trots att vi hade förklarat i förväg att båten skulle vara så stor att vi kunde köra på med bilen.

Judit och moster simmar i vattnet utanför Gilleleje... Judit som varit en badkruka hela sommaren badade hur mycket som helst igår! Superkul med en tjej som verkligen bodde i vattnet och som faktiskt vågade släppa våra händer och springa lite själv....

I Gilleleje gick Vide aldrig närmare vattnet än 5 meter men nakenfis ville han ändå va....

Här har vi flyttat oss längre söderut och hittat en skuggplats på stranden precis söder om Hornbeak. Pastasallad med kyckling på menyn! Som typ alltid på våra utflykter...

Stranden ser lite sunkig ut men här hade de verkligen finaste vattnet! Och det var här som lillebrors vatten och badskräck äntligen släppte... först fick pappan bära ut honom i vattnet högst motvilligt, sen "tvinga" honom att doppa en fot i taget. Och efter en halvtimme eller så började han tycka att det var riktigt kul och till slut badade jag själv med båda barnen som sprang omkring o plaskade och åkte rutschkana på mina lår...

Strandleksaker hade vi glömt hemma så det fick vi köpa innan vi drog ner på stranden - typ helt i onödan för igår hade vi ju helt plötsligt två barn som gillade att bada.

Och alltså inte grävde nåt...

Av Jessica - 9 juli 2013 21:58

Nu är vi ju tillbaks i verkligheten och jobbar igen!

Så då får man njuta desto mer av kvällarna.

Idag blev det ett besök på en hundvänlig strand så att "alla" kunde bada, Milla och Judit älskade vattnet, R tyckte ett dopp var helt OK medan jag höll mig helt på land förutom några doppade fötter. Lillebror däremot var nära lipen flera gånger när nån av de andra badade och närmare vattnet än 5 meter var han nog aldrig... att man kan vara rädd för så mycket!

Av Jessica - 7 juli 2013 09:45

Igår tog vi cyklarna in till stan för en heldag i solen!

Först lite käk, sen shopping för mig och stadslek för barnen.

Trots att rosa inte är favoritfärgen varken för Judit eller mig tror jag att denna cerise pikéklänning kommer göra succé hos storasyster, första försöket verkar hon gilla den iaf...

Efter stan hann vi med både strandlek och lekpark innan vi cyklade hemåt vid halv sjusnåret... 52 min tog det enl Runkeeper men bara 4,4 km vilket vi betvivlar starkt!!! Får nog prova det på en cykelrunda i nästa vecka med...

Och måste såklart visa några av shoppingfynden, till 50% eller mer... det mesta lägger jag i växalådan (typ 98 eller 104 till Vide) och så säljer jag det till släkten så att de kan ge det till barnen när de fyller år!

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

Så många läser här varje dag...