husnr3

Inlägg publicerade under kategorin Kul grejer vi gjort...

Av Jessica - 3 augusti 2013 10:10

Eftersom hårddisken på vår dator har kraschat har det ju bara blivit mobilinlägg här från semestern och vad trött jag är på dessa torftiga bilder.... men inget att göra åt direkt! Kommer vara vår verklighet nån månad till eller så tills vi får tillbaks datorn...

Så idag lånade jag syrrans dator för att redigera bilderna från gårdagens utflykt till Helsingör och Hornbaek. MEN hon har ju inte Picasa så ingen redigering här inte... utan det blir vanliga bilder idag igen...

Förra året var vi bara lilla familjen som tog en DK-tripp.... bilder från det kan ni se här. Lillebror var ju nästan bara en bebis då  .

Glass på båten är ju ett måste, iaf när vädret är så fint att man kan sitta ute.... dagens absolut bästa kommentar stod storasyster för när vi kom upp från bildäck "men mamma var är båten?" - inte så lätt att förstå att vi redan var på båten, trots att vi hade förklarat i förväg att båten skulle vara så stor att vi kunde köra på med bilen.

Judit och moster simmar i vattnet utanför Gilleleje... Judit som varit en badkruka hela sommaren badade hur mycket som helst igår! Superkul med en tjej som verkligen bodde i vattnet och som faktiskt vågade släppa våra händer och springa lite själv....

I Gilleleje gick Vide aldrig närmare vattnet än 5 meter men nakenfis ville han ändå va....

Här har vi flyttat oss längre söderut och hittat en skuggplats på stranden precis söder om Hornbeak. Pastasallad med kyckling på menyn! Som typ alltid på våra utflykter...

Stranden ser lite sunkig ut men här hade de verkligen finaste vattnet! Och det var här som lillebrors vatten och badskräck äntligen släppte... först fick pappan bära ut honom i vattnet högst motvilligt, sen "tvinga" honom att doppa en fot i taget. Och efter en halvtimme eller så började han tycka att det var riktigt kul och till slut badade jag själv med båda barnen som sprang omkring o plaskade och åkte rutschkana på mina lår...

Strandleksaker hade vi glömt hemma så det fick vi köpa innan vi drog ner på stranden - typ helt i onödan för igår hade vi ju helt plötsligt två barn som gillade att bada.

Och alltså inte grävde nåt...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:24

Tänka sig att det snart har gått två veckor på semestern och idag är första besöket på lekparken!

Gungställningen vi monterade på tomten i våras har verkligen varit guld värd.

Av Jessica - 28 juli 2013 11:40

Ingen sol idag men vilken värme! Att bara ta sig från ett ställe till ett annat är jobbigt...

Syster o Micke är i Sthlm så idag är det jag som får hjälpa till att snickra.

Men just nu är det fika... lite måste man ju unna sig!

Av Jessica - 18 juli 2013 21:41

I tisdags fick vi följa med Emilie och Lukas ut och rida..... eller vi och vi - det var ju egentligen Judit som skulle rida men lillebror ville absolut hänga med så vi åkte allihop.

FÖRE - en riktigt allvarlig och en liten mer spelevinkig....

UNDER TIDEN - hästen och de andra barnen är i stallet och fixar iordning hästarna, lillebror vågar knappt titta in och när hästen (shetlandsponnys) kommer ut är det nära att han hoppar upp i famnen på R.

På tur....  en riktigt lycklig liten tjej!

Och när man snart ska fylla fyra får man faktiskt hoppa av hästen själv oxå...

För lillebror blev det dock inget besök på hästryggen den här gången, när vi frågade om han ville sa han ja. MEN när R skulle lyfta upp honom sa han nänänä och började nästa gråta - trots att vi stod nån meter från hästen.

Söta fisen lillebror!

Och att Judit gillade att rida bevisar dagens kommentar då hon sa till mig "men mamma, när kan jag få följa med Lukas och rida på min häst nästa gång?"

Av Jessica - 4 juli 2013 20:19

Igår var det dax för veckans motionspass!

En dryg mil på cykel blev det åt ett håll där ingen av oss hade varit tidigare...

På rad innan avfärd...

Ute på åkern - men fortfarande på cykelstigen!

Moster och lillebror i Lerviks hamn.

Judit, Ralle och Milla i samma hamn.

Mostermys

Vi fick gena genom någons mark och Plutt agerande grindvakt -

utan att tjäna ihop en enda slant...

Lunch i underbart pittoreska Vistorps hamn, hit kommer vi absolut att åka fler gånger i sommar. Vi bara väntar på värmen ...

Lite trött när man har sprungit över en halvmil.

Kycklingsallad på menyn!

Och söt men trött lillebror på vägen hem...

Av Jessica - 22 juni 2013 07:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:
Av Jessica - 3 juni 2013 06:02

Vi har haft en superhärlig helg i Stockholm!

Trots att vi åkte upp redan i onsdags eftermiddag har tiden rusat iväg och alla var vi lite ledsna när vi skulle åka hemåt igår.... men om en månad syns vi igen och sen ska vi tillbringa hela semestern tillsammans.

I fredags tog vi oss en tur till Rådsparken i Huddinge där det blev korvgrillning, lekparkshäng och fikastund.... barnen älskade stället och vädret var toppen toppen toppen!

Frigående hönor hade de och enl Vide var de "fali" (farlig) - det mesta är farligt i hans värld just nu

MASSA MASSA och åter MASSA gungande har det oxå blivit!

Vid ett tillfälle stod R och puttade på barnen i 40 minuter!

Lördagen innebar maraton för Micke så på förmiddagen blev det pendeln in till centralen och sen Kungsan-häng i några timmar. Som tur var fanns ett stort tält där vi kunde käka Mc-lunchen utan att bli dugg-blöta

Såklart hann jag även med lite shopping oxå..... och vi hann faktiskt se Micke 2 gånger och så prickade vi även in Malins pappa Tommy 1 gång, och så Stefan Holm oxå (innan han bröt....)

En upplevelse att följa ett maraton på plats faktiskt - kan väl säga att de i täten sprang rätt snabbt!

Igår hade vi varmaste dagen med över 25 grader..... Lidahäng med bad hade passat perfekt MEN R och Micke skulle åka ända till Solna o hyra släp och vi andra hade bokad klipptid för lillebror - och visst blev han superdupersöt    så det blev att bara stanna hemma o GUNGA.

Nu säger vi HEJ DÅ till Stockholm - ett år sen sist vi sågs och

frågan är när vi kommer tillbaks?

Moster o Micke ska ju flytta snart...

så det dröjer nog innan det blir en härlig familjehelg i Tullinge iaf - men vem har sagt att Helsingborg är sämre?

Av Jessica - 22 maj 2013 14:49

Skulle vilja uppdatera här betydligt oftare men allt annat som hör livet till har kommit emellan den senaste tiden...

... har ju börjat som Me and I säljare och i förra veckan hade jag två tjejträffar med härliga kompisar som kombinerades med lite klädvisning    ett jättekul extraknäck ...

Lite fix här hemma har det såklart oxå blivit, barnens lekskåp är nästan klart och på plats, visar det i ett inlägg senare i veckan tänkte jag. Matdelen i vardagsrummet är i stort sett klar, ett skåp ska målas och en matta inhandlas men sen får vi nog nöja oss för ett tag iaf, förutom pynteriet då som man alltid kan fixa med!

Helgen spenderades i stugan och i lördags när vi hade så spektakulärt fint väder fick moster Plutt oss att hänga med till Sofiero för utflykt, häng och att titta på en eller annan rhododendron.

Som vanligt inga barn (eller vuxna) som ville vara med på bild.... men lite lyckades jag ändå fota.

Fantastisk natur och kuperat!

Hemma hyfsat i tid för att skruva upp gungställningen! Och vad barnen gillade den, när vi frågade Judit vad hon helst ville göra på söndagen blev svaret: gunga gunga gunga gunga gunga

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

Så många läser här varje dag...