husnr3

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Massa kärlek och hårt slit bakom...

Av Jessica - 21 november 2014 21:36

Ni vet när man vet om att man är ganska usel på nåt.... men liksom önskar av hela sitt hjärta att man kunde! Så man gör ett försök då och ett då och kanske ett till... men varje gång inser man att man inte kan och troligtvis inte kommer att lära sig heller... 


... så är det för mig med att kunna sjunga! Jag älskar tanken på att kunna forma munnen till vackra ord och fina toner men det enda som kommer ut är obehagliga hummanden o stönanden som inte ens med den bästa välvilja kan liknas vid sång!!


O nästan lika illa är det när jag sätter mig vid symaskinen! 

Men om jag med sången knappt klarar av "Blinka lilla stjärna" så har jag väl tagit mig ett steg längre på systegen - klarar raka gardiner oavsett blommigt eller rutigt tyg. Men det är nog på den nivån jag ska stanna (fast jag drömmer om att kunna sy barnkläder) inser jag efter dagens test. 


Ett test för både psyke och symaskin!


Men vad gör man inte för sin älskade unge som blivit bjuden på maskeraddiscokalas och som SER FRAM EMOT att klä ut sig (aldrig hänt tidigare) och absolut vill vara häxa med en STOR OCH FIN HATT!!


 


Det enda svarta tyg som fanns att tillgå i huset var en av R's gamla skjortor så av skjortärmen fick det bli själva struten!


 


Och så var det ju det där med att sy fast en kant runt om....räknade och mätte och mätte och räknade men likf-n blev det fel fel fel!!  Och försök själv att nåla och sy dit på samma gång, massor av för mycket tyg, tidspress och brist på tålamod!! 

Och vit tråd i maskinen - för jag orkade faktiskt inte byta!


 


Men till slut blev jag färdig!

Och prinsessan blev nöjd!

Så nöjd att hon hade på sig hatten i HELA 25 SEKUNDER!

Om man inte räknar stunden från vår ytterdörr till bilen....


Ja ja, det är så mycket jag älskar min endaste dotter - att jag lägger en hel fredageftermiddag på att sy en fulhatt som hon har på sig mindre än 1 minut!! 



 
 
Ingen bild

Plutt

21 november 2014 23:18

Men rackarns vad fin hon blev vår lilla sessa! ❤ Å det är ju när man gör just dom där sakerna som man inte är så bra på som man växer lite extra!! Å nöjd kan man väl säga att hon blev va...? 😊

 
Ingen bild

Anna o Wille

22 november 2014 19:02

Det va den sötaste häxa jag har sett på länge....!! Ja vad gör vi inte för våra kära barn....imponerad att du vågade ge dig "djävulsmaskinen" symaskinen alltså. Vi är definitivt INTE vänner. Hoppas det blev ett lyckat kalas. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards