husnr3

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Intresse, mani eller bara konstigt?

Av Jessica - 22 september 2014 09:28

I lördags fick jag frågan "men varför?" när jag råkade nämna att Judit har 50 klänningar eller så.... och visst, det kan man ju undra. För det är ju inte så att hon använder alla klänningarna sådär särskilt mycket, det hinner man ju liksom inte när man har så många.



Svaret är nog ändå rätt enkelt, hon har så många klänningar för att jag tycker att det är så himla kul med barnkläder!!


Jag har alltid gillat kläder och brytt mig om hur jag klär mig (ja jag vet att det är svårt att tro nu när man ser mig när jag är fl), absolut inte varit nån slav under modet men försökt matcha och ha hela och rena kläder på mig...


Och trots att hon har kläder så det räcker och blir över för säkert halva förskolan så fortsätter jag att köpa, handlar en del till ordinarie pris om jag hittar nåt jag tycker är kanonfint. Annars passar jag på när det är rea eller, som i lördags, på loppis!!! Och sen säljer jag så mycket jag kan av barnens gamla kläder så totalt sett tycker jag nog ändå att mitt nöje inte kostar så farligt mycket! Och tilläggas ska att jag absolut inte handlar om jag inte har pengar....ifall nån kanske var lite orolig för att jag hade utvecklat nån form av shoppingbesatthet!


 


De här plaggen fyndade jag på loppisen i lördags....några av dem helt nya och andra i bra begagnat skick. Jag letar inte efter sjaskiga 10-kronors plagg på loppis utan köper gärna märkeskläder eller annat i bra skick - och har absolut inget emot att betala några kronor extra. 


 


Ett helt gäng plagg med glitter, paljetter och tyll (syns dåligt på bilden) hittade jag oxå. De här ska inte hängas i garderoben utan läggas i maskeradlådan så att det finns kläder i olika storlekar att prova när Judit har kompisar hemma. Toppenköp helt enkelt!!!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards