husnr3

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Malmöhelgen

Av Jessica - 16 april 2014 09:34

Onsdag och vardag igen! Tjuriga och arga barn och söta och goa barn... precis som det ska vara. Är iaf så glad att solen tittar fram och försöker pigga upp mig då jag är risig i halsen igen!! Hållt i sen i slutet av mars och nu är jag trött på det....


Men i helgen som gick var jag bättre än idag så vi kunde verkligen njuta av vår helg på hotell i Malmö, på tu man hand utan barn och hund!! Vila, god mat, trevliga vänner, härlig frukost och så lite shopping på det.

Vad mer kan man liksom begära?? 


Precis som förra gången bodde vi på Scandic Malmö City, precis mitt i stan men smidigt att köra dit med bil och så har de små kök på rummen så man kan fixa egen mat om man vill..... och vi är ju inte direkt några "gå på restaurang"-människor så på fredagkvällen frossade vi runt på nya ICA vid KvCaroli och handlade hem massa godsaker som buffelmozzarella, melon, kycklingsspett, pastasallad, basilika, tomater och brieost. Sen så dukade vi upp på hotellrummet och efter maten var det bara att ta ett steg åt sidan och slänga sig i sängen - kvalitet om ni frågar mig!


Såklart blev det lite shopping oxå, Vide behövde kalsonger och Judit ett par jeansleggings och det fick vi tag på och så lite annat såklart - bara till barnen men det gör inget!! Så roligt att gå o shoppa med mannen nån gång ibland och han tycker att det är nästan lika kul....


Till Judit blev det tunika, linne, trosor o strumpor. En jeansklänning och ett par jeansleggings fick också hänga med hem. Allt för drygt 300 kr! Har inget emot att lägga mycket pengar på kläder av bra kvalitet men slipper gärna betala fullpris för t.ex trosor på nån av de stora kedjorna.      

Nu är det ju inte så att Love behöver några kläder (ingen av de andra heller...) men när vi hade handlat till de stora så kände vi att det blir ju inte rättvist om inte bebis oxå får.  Så då blev det två pyjamasar, två par jeans i olika stl, en t-shirt och så en jacka som han kan ha nästa vår!!! Men den var så fin att vi inte kunde låta bli. Kanske typ 500 fick vi betala för alltihop :)

  Och så till Vide - kalsonger, kalsonger och kalsonger!! Men nu när han har slutat med blöja går det ju åt en del och jag är inte den som tvättar flera gånger i veckan utan har hellre mycket av allt i klädväg. Ett par tuffa fodrade jeans blev det oxå i storlek så de kommer passa i höst. Var ta 2 betala för 1 på rean på kalsong-affären så därför köpte vi på oss ett lager. Två par kalsonger för 30 kr går ju inte att klaga på.....



Det blev lite till mig med, några tallrikar och ett spel designade av en av mina favoriter, #ingelaparrhenius. Men de får jag visa en annan dag... och kan du inte hålla dig så ta en titt på Instagram.  @familjenvanlig heter jag där me

 
 
Ingen bild

Plutt

16 april 2014 18:52

Hoppas Judit tyckte det var roligt hos oss! Själv tyckte jag det var supermysigt!!!! Puss

 
Ingen bild

Lindaavjp

16 april 2014 20:42

Ser ut som ni hade en skön helg, det är ni värda som sliter så !! Kram

 
Ingen bild

ann-louise

17 april 2014 13:01

Myyysigt med sån helg!!! lever man på ett tag faktiskt!! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards