husnr3

Alla inlägg under januari 2014

Av Jessica - 5 januari 2014 09:57

Nu kan du vara med och tävla här på bloggen och vinsten är ett

presentkort på 200 kr från Please Mum

 

Hos pleasemum.se hittar du härliga, tuffa och glada kläder till barnen.

Märken som Småfolk, Geggamoja, theBrand och Rockefella och många, många fler.


         

"Jag tävlar om ett presentkort på 200 kr från pleasemum.se på bloggen hos familjen vanlig"





TÄVLINGSREGLER:



För att vara med och tävla ska du:


För ytterligare chans att vinna:

  • tipsa om tävlingen på din blogg, låna bild och text ovan



Tävlingen pågår från 4/1 till 11/1!

Vinnaren kontaktas via mejl och presenteras här på bloggen.


LYCKA TILL!!

 

Av Jessica - 3 januari 2014 22:58


 


Idag blev det ett besök i ishallen för första gången....

båda barnen gillade det jättemycket så imorgon går vi dit igen!!  



 

(Ett extra tack till Mharelene som lånade ut ett par skridskor till oss så båda barnen kunde åka samtidigt.)

Av Jessica - 1 januari 2014 13:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jessica - 1 januari 2014 12:33

Ytterligare ett år har passerat och nån årskrönika försöker jag mig inte på här men ett inlägg från nyårsafton ska jag väl iaf klara av.


Kvällen firade vi här hemma tillsammans med ett gäng härliga människor och det var full rulle från allra första stund. Vad annars kan man räkna med när det var 8 barn från 2 1/2 till 6 år. Men så bra de lekte, i stort sett inga bråk alls och Vide skötte sig exemplariskt. Inte alls som när vi hade julknytis och han både bet och nöp de andra barnen...


  

Vi hjälptes åt att fixa mat o dryck och delade på kostnaden men trots det hade alla gäster med sig massa fina presenter till oss och det hade jag verkligen inte räknat med! Så nu har orkidén fått ta plats i köksfönstret där mina azaelor tidigare stod (om ni minns att jag bloggade om dem för ett tag sen). Lyktan har hamnat på byrån i tv-rummet och tulpaner och rosor pryder matbordet - så härligt med levande blommor hemma! Nåt som jag ALDRIG kostar på mig....



    

Barnen fick äta först och fick korv och pommes som vi vet att alla gillar!


Själva körde vi en halv repris på förra årets meny:

Paj med västerbottenost

Helstekt oxfilé med hasselbackspotatis och lingon & madeirasås

Banoffe pie (glass till barnen)

 

 



Och tänka sig att 7 av 8 barn höll sig vakna till tolvslaget och kunde vara med ute och kolla på alla grannarnas nyårsraketer! Själv är jag inte mycket för smällare utan stannade inomhus och skålade in nyåret tillsammans med Plutt o Micke.... 


Efter tolvslaget åkte jag hem till mamma och hämtade Milla och då passade alla andra gäster på att åka hem så vi kom faktiskt i säng i hyfsad tid, runt ett eller så. Judit somnade i soffan när jag körde hem några av gästerna och lillebror somnade i sin säng - och sen sov de till drygt nio idag! Men den som skötte sig allra bäst var nog vår söte miniman som somnade vid tio och sov ända till kvart över sex, han som bara brukar sova till fyra annars. Tror han kände på sig att mamman i huset behövde några extra timmar.


 

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards