husnr3

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Love 6 veckor

Av Jessica - 15 november 2013 20:26

Tiden går fort och älskade miniman har redan hunnit bli 6 veckor!!

 

Att påstå att han kan sådär enormt mycket är väl en överdrift men man märker ändå att det händer en hel del varje vecka. Han är mer pigg och med och följer blicken. Har börjat le ibland och är överhuvudtaget en liten personlighet... 


 


Sover bäst gör han i bilstolen eller ute i vagnen.... sover även hyfsat på nätterna. Brukar käka vid halv två-två och sen runt femsnåret igen. Har jag tur somnar han om direkt (oftast) men har jag otur hinner nån av de andra komma o störa innan jag somnar om, eller så ringer Ralles väckarklocka!! Så ibland får man vara vaken från halv fem - fem...... men sen kommer andra dagar, som idag, när jag fick sovmorgon till halv åtta!!!!

Lyx på hög nivå!


 


På dagarna äter han inte särskit ofta längre. Var tredje, fjärde timme eller så. Men i förra veckan åt han varannan timme under flera dagar så det ändrar sig nog nästan från dag till dag. Men äter mer på kvällarna och det är väl för att han sover mer på dagtid än kvällstid. Fram till igår bajsade han mellan fem och tio gånger varje dygn men nu när han inte äter lika ofta längre har det minskat till bara några gånger - men oftast minst en gång varje natt!!


Livet med Love är bland det bästa jag vet, jag njuter verkligen varje minut av tiden tillsammans med denna lilla varelse. Förutom kanske när han inte är nöjd och man får bära omkring eller sitta med honom....för den här lille killen är inte riktigt lika enkel som sina storasyskon. De kunde man lägga ner varsomhelst och de somnade... Love sover t.ex inte i sin hårdlift inne men nu när vi kommit på att man kan sätta honom i bilstolen gör det inte så mycket.


Vikt: 5200 g

Längd: 58 cm

Huvudomfång: 38,5 cm



 
 
Ingen bild

Linda Halldén

16 november 2013 18:49

Vad sööööt han är :)
Hoppas vi kan ses på fredag, om ni har lust att komma ner till Värnamo. Jag är föräldraledig då och efter vi lämnat Olivia i skolan vid kl 8 så är Alice och jag själva till kl 13 då det är dags att hämta den stora igen :) *kram kram*

 
Ingen bild

Maria Andersson

16 november 2013 22:23

Åh vad mysigt med en liten bebis. .som redan är 6 veckor. Som sagt tiden flyger och jag undrar var är bromsen. Ha det bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards