husnr3

Alla inlägg under april 2013

Av Jessica - 5 april 2013 20:46

 



Att jag gillar kläderna från danska Småfolk är väl ingen överaskning för de som känner mig och nu i veckan har Pleasemum haft rea på nästan alla Småfolk-plagg. Såklart var jag tvungen att beställa hem några plagg med kort ärm som ska passa i sommar när det blir VARMT! Till båda barnen blev det bl.a varsin tröja med uggle-motiv och så en klänning med favoritäpplena.


Fortfarande finns det några plagg kvar så har du pengar över så ta en titt....

Av Jessica - 3 april 2013 19:28

Länge nu har vi hittat på mat från en dag till en annan och det blir tröttsamt i längden. Inget finns hemma av det man är sugen på och det blir oftast inte särskilt varierat..


Så därför tog jag tag i saken nu ikväll och bläddrade genom några sidor på min matblogg... fick ihop en hel del gott till de närmsta veckorna.


Här finns mängder med recept för er som vill testa, alla prövade och godkända här hos oss. Mest potatis och pasta blev det visst men för den som gillar ris är det ju oftast bara att byta ut...


Laxsallad med parmesankräm

Kycklingenchiladas med paprika och zucchini

Snabb pestopasta med kyckling

Sherryfilé

Köttfärsgratäng med pasta

Mustig köttgryta med svamp och en skvätt vin

Fläskkotletter med senap- och cidersås

Lindas köttfärslimpa

Kyckling med sparris och dragon

Vonnes kycklinggratäng

Blomkålssoppa

Delizie

Pastasås med lax & feta

Burgundisk färsgryta


 


Sugen på nåt enkelt nån kväll.... titta in här för "recept".

Av Jessica - 2 april 2013 20:06

Hemma igen efter 4 fantastiska dagar tillsammans med familjen i stugan! Vi trivs där så himla superbra allihop, Judit sa igår när vi skulle åka hem "jag vill inte åka hem, jag vill vara i den gula stugan"....


Blandad väderkompott med mer röset väder på fredagen och lördagen, men sen klarblå himmel både söndag och måndag!! Vi kräver inte mer.... eller jo kanske lite varmare hade vi inte tackat nej till!


 


påskafton blev det äggletning i trädgården, förra året var det svinkallt och Judit hittade knappt ett enda ägg så i år hade vi inte gömt så många...... lite fel av oss för nu när hon vuxit till sig sprang hon rakt på varenda ett. Och hjälpte lillebror med för hann hittade inte mycket på egen hand...



 


I paketen fanns bl.a coola basketskor till både storasyster o lillebror. Micke som inte fick några nya skor i sitt ägg fick istället hoppa i de gamla rosa pissetofflorna...



På påskdagen trotsade vi de kalla vindarna och gav oss iväg på långpromenad med stopp o fika.... nere vid badplatsen såg vi en alldeles levande mink med superfin päls ...  

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards