husnr3

Alla inlägg under januari 2013

Av Jessica - 17 januari 2013 19:08

... vitt har kommit att bli en av mina favoritfärger och här hemma kommer det bli många vita väggar när vi kommer så långt som till att måla...


men det är ju ett tag kvar så 

dagens bild får bli 


 


utomhus har vi ett härligt vintervitt äppelträd 


  


och inomhus gillar jag finaste julrosen

 

mer bilder om vintervitt hittar ni här


Av Jessica - 16 januari 2013 12:02

7 dagar på dagis blev det innan det var dax för vab igen.


Storasyster denna gång och ingen feber eller öroninflammation, och inte heller

halsfluss utan vanlig simpel härlig magsjuka!

 

Började vid ett inatt när jag vaknade till och såg att Judit som låg bredvid var vaken, gav henne en kram o puss som jag brukar och tack för den - för det jag fick tillbaks var inte lika trevligt! Blev att väcka mannen för att resten iaf skulle komma på golvet o inte i sängen. Och sen ner i tvättstugan och lakansbyte blev det såklart.

 

Men nu är hon pigg igen, har druckit en del saft och ätit nåt rånkex sen imorse och verkar mest pigg o glad som vanligt, ser väl lite hängig och trött ut men annars helt OK. 

 

Vi andra håller tummar och tår att vi klarar oss.

 

 

Bild från en av förra veckans fruktstunder

Av Jessica - 13 januari 2013 17:20

Många gånger har jag tänkt tanken att jag ska sätta en surdeg i början av veckan,

så att vi kan baka gott bröd till helgen....  


MEN det brukar jag glömma och då är långjästa bröd ett riktigt bra alternativ.


I lördags testade jag durumbröd för första gången och vilken succé. 



 


  Kärlek i brödform   


Receptet hittar ni här !

Av Jessica - 12 januari 2013 17:59

Idag började bowlingsäsongen igen! Jag tog med båda barnen och mannen fick några timmar på egen hand här hemma... och då blev det det här som mötte oss när vi kom hem!


 


Häromdan bestämde vi att vi lika gärna kunde ta ner lite på väggen mellan kök o nya vardagsrummet nu när det ändå ser ut som "kom o hjälp" här hemma.... 


Imon blir det ytterligare en bit som åker ner och så ska vi väl bestämma vad vi ska behålla o hur det ska bli. Hela väggen kommer iaf inte att åka ner då den till stor del består av en gammal mursten som är bärande. 


Återkommer med fler bilder imorgon.... 

Av Jessica - 10 januari 2013 19:18

Idag när jag kom hem från jobbet lästes det sagor här i huset!


 


Judit läste o pappan lyssnade...

(kanske inte den bästa bilden men den enda jag hann med innan Judit helt vände huvudet åt andra hållet)

Av Jessica - 9 januari 2013 18:54

Alla har ju olika förhållningssätt till skor, och kläder med för den delen...


Jag gillar skor!

Och jag får ofta höra att jag har många skor.... särskilt kul tycker A (make till vännen A) att det är att reta mig för alla mina många skor. För enl honom har jag MÅNGA, det vet han efter att han hjälpte mig att flytta en gång för många år sen då jag hade 3 svarta sopsäckar med stövlar o skor.... inte mycket tydker jag.


Så när de var här före jul blev det en liten utmaning, de fick gissa hur många par jag har och jag fick räkna desamma!


Många blev det och jag fattar faktiskt inte riktigt hur det gick till för varje gång jag ska iväg känns det som om jag inte har några skor som passar.....


89 par blev det

+ en par bortslarvade pissetofflor +

några par, vet inte hur många, som jag precis packat ner och skänkt iväg

+ kanske nåt enstaka par i stugan


 


Men vet ni? 

Trots mina 89 par fanns det plats för de här snygga grå halvhöga stövlarna

som jag fyndade i grannbyns skobutik i fredags... (och så fick jag ett "tips" av hon som har butiken. Var duktig med att rensa o skänka för då finns det plats för ännu fler köp - funkar på både kläder o skor enl henne.... hihihi visste jag ju redan men det skadar ju inte att bli påmind ibland).


Har ni oxå många skor??

Räkna dem gärna för jag slår vad om att ni har minst 50% fler än vad ni själva tror...

Av Jessica - 8 januari 2013 20:42

Varje gång det är rea på Småfolk brukar jag klicka hem några plagg till barnen....

... trots att de inte ens är särskilt billiga på rean. 


Men jag gillar deras färger och mönster och blir glad när barnen har kläderna på sig så det får det vara värt. 


 


Den här gången blev det (som oftast) shopping hos pleasemum, två plagg vardera så att det skulle bli riktigt rättvist. Alla plagg i större storlek än vad de har nu så de hamnar i växa-lådan och blir kanske

present när de fyller år? Tröjan med traktorer på blev jag dunderdunderdunderkär i - har upptäckt att lillebror har börjat få rätt många traktor eller bil-plagg.... fast jag hade lika gärna kunnat ha den tröjan till Judit. Eller ännu hellre en klänning med bilmotiv, fast har inte hittat nån jag vill köpa än. Tips mottages gärna...


På tal om present har jag varit på en affär (kan tyvärr inte berätta vilken) idag och fyndat lite på rea-rean. Ett plagg som jag hade tänkt ge till syrran när hon fyller år (spelar ingen roll att det inte är förrän i dec för plagget var klockrent till just henne) men när jag provade insåg jag att hon inte skulle få plats med tuttarna i och då fick den hamna i min garderob istället (visar en annan dag). Däremot fick det hänga med lite hem till mamma men eftersom jag vet att hon läser här kan jag inte visa upp fynden!! Det blir iaf present när hon fyller år i september och tills dess hamnar de i present-lådan i källare.

Och mamma - jag blir arg om du springer ner dit o kollar på fredag!!

 

Just ja.... en vinteroverall till storasyster och nästa vinter fick jag oxå med mig hem.

Inte precis i önskad färg men för 350 kr kan man inte vara särskilt knusslig.... stl 104 då 110 inte fanns men jämförde men den i 98:a som hon har nu och den nya var en bit större så den funkar säkert nästa säsong. O annars får väl lillebror ha den om några år.


Av Jessica - 6 januari 2013 19:10

I fredags kväll var härliga familjen H här o hälsade på.

 

Som alltid trevligt om än något högljudt med 3 busiga barn, två snälla stora och en liten

vildbasare på  1 1/2 år!


 


Sötingarna skulle posera för bild men Vide hann pysa iväg redan innan jag fick upp kameran. Och sen störde han Wille så mycket han bara kunde - och Wille blev arg! Judit däremot  stod o smajlade värsta som om hon inte märkte nåt...



 


Ett djupdyk i utklädningslådan blev det. Wille blev Pippi o Judit en prinsessa.



  


Medan de stora barnen lekte själva på rummet fick Vide mysa med Anna o kolla hennes Iphone.

Judit o Wille satt i en koja o myste o pussades - men bara EN GÅNG enl Judit.



Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards