husnr3

Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Lite småfolksrea

Av Jessica - 8 januari 2013 20:42

Varje gång det är rea på Småfolk brukar jag klicka hem några plagg till barnen....

... trots att de inte ens är särskilt billiga på rean. 


Men jag gillar deras färger och mönster och blir glad när barnen har kläderna på sig så det får det vara värt. 


 


Den här gången blev det (som oftast) shopping hos pleasemum, två plagg vardera så att det skulle bli riktigt rättvist. Alla plagg i större storlek än vad de har nu så de hamnar i växa-lådan och blir kanske

present när de fyller år? Tröjan med traktorer på blev jag dunderdunderdunderkär i - har upptäckt att lillebror har börjat få rätt många traktor eller bil-plagg.... fast jag hade lika gärna kunnat ha den tröjan till Judit. Eller ännu hellre en klänning med bilmotiv, fast har inte hittat nån jag vill köpa än. Tips mottages gärna...


På tal om present har jag varit på en affär (kan tyvärr inte berätta vilken) idag och fyndat lite på rea-rean. Ett plagg som jag hade tänkt ge till syrran när hon fyller år (spelar ingen roll att det inte är förrän i dec för plagget var klockrent till just henne) men när jag provade insåg jag att hon inte skulle få plats med tuttarna i och då fick den hamna i min garderob istället (visar en annan dag). Däremot fick det hänga med lite hem till mamma men eftersom jag vet att hon läser här kan jag inte visa upp fynden!! Det blir iaf present när hon fyller år i september och tills dess hamnar de i present-lådan i källare.

Och mamma - jag blir arg om du springer ner dit o kollar på fredag!!

 

Just ja.... en vinteroverall till storasyster och nästa vinter fick jag oxå med mig hem.

Inte precis i önskad färg men för 350 kr kan man inte vara särskilt knusslig.... stl 104 då 110 inte fanns men jämförde men den i 98:a som hon har nu och den nya var en bit större så den funkar säkert nästa säsong. O annars får väl lillebror ha den om några år.


 
 
Ingen bild

Plutt

8 januari 2013 21:10

Men hallå...?!? Jag kan säkert ta bort lite tuttar tills dess, tror den skulle vara mycket finare på mig! (Även om jag inte sett den :-)) Puss

Jessica

8 januari 2013 21:27

Det skulle den säkert för på mig satt den så fult att jag inte ens kunde med att lägga upp bilderna R tog...
puss o kram

 
Ingen bild

mams

9 januari 2013 08:54

Jag lovar att inte titta och förresten, till din källare springer man inte ner, man går mycke´, mycke´försiktigt.
P & K

 
Sandra

Sandra

12 januari 2013 10:21

Så himla fina kläder! Och traktortröjan var ju underbar! =)
Hoppas allt är fint med er.

http://recept0911.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards