husnr3

Alla inlägg under november 2012

Av Jessica - 7 november 2012 06:41

Lyxar till det med långfrukost och bloggande eftersom jag inte har mer än halvdag på jobbet idag, barnen sover och mannen ligger krasslig i tv-soffan och kollar in valet, inte särskilt insatt men glad att det var Obama som vann!


Början av veckan har innehållit mest jobb, städning, tvättning och annat som liksom hör vardagen till, antar att många känner igen sig.... det blir liksom inte mer spännande än så ...




 


Lite förnyelse här hemma har jag ändå hunnit med, har besökt loppis både i söndags och igår och även hämtat ut två paket på posten - med härligt innehåll! Den underbara tekoppen ska jag plantera nån fin liten växt i och ha på mitt köksbord. Kulramen ska såklart in i barnens rum, tvekade ett tag (dyr för att vara på loppis) innan den fick hoppa ner i shoppingkorgen men kommer nog bli nöjd, sådär lagom sliten tycker jag nog.




 


En fin liten glasuggla till barnens samling (eller min samling i barnens rum..) blev det oxå och en helt ljuvlig TOBIAS-tallrik, har inga såna tidigare men hoppas såklart hitta fler! Och så lite nytt... det blev ju aldrig nån stringhylla från Rum21 för mina groupon-kuponger utan istället hamnade två gröna plasthundar från Magis här hemma. Har älskat dessa sen första gången jag såg dem och barnen gillar de oxå, de sitter på och bär runt dem mest hela tiden. En riktigt snygg leksak med andra ord!

 

Ett par stövlar blev det visst oxå... men får se om jag behåller dem, M på jobbet var lite intresserad och vid provningen här hemma igårkväll kändes det betydligt större än på Erikshjälpen... får väl se hur jag gör?!


Av Jessica - 5 november 2012 05:54

Det blir inte mycket tid över att blogga numer utan övriga livet tar upp dygnets 24 timmar, och gärna lite till om det hade funnits!


Helgen har spenderats med att så gräs i fredags och så i lördags drog vi till stugan för den obligatoriska "stänga-av-vattnet" helgen...


 


Här ska vi iväg på picknick, tog först ett kort på båda barnen, det blev rätt dåligt med Judit vägrade vara med på bild!! Tänkte ta bara på lillebror istället men då ville visst inte han heller...


 


Skulle fotat lite härliga bilder när vi satt nere vid havet och hade korv-picknick men sekunden efter att de här bilderna togs började det regna!!! Regnade väl en kvart eller nåt.... ungefär lika länge som det tog att fika! Vår vanliga otur... 


Nu är vi på gång med en ny vecka där det nästan är tomt i kalendern och inga stora planer!

R ska ta ner lite mer vägg, jag ska sy en del och imorgon ska vi äta kvällsmat hos fam U. 

Av Jessica - 1 november 2012 20:35

Idag har Fabriken  torsdagstema färg.

Alla har väl någon slags relation till färg, en del gillar mycket färg, andra nästan

ingenting utan vill haallt vitt.


Fast vitt är ju ingen färg, inte heller svart - det lärde jag mig av min bildlärare PIP för många år sen... Sen finns det de som nästan bara gillar en färg, sån var en annan av mina lärare som jag hade i mellanstadiet för sisådär 25 år sen, minns att alla hennes kläder gick i rostiga eller aprikosa nyanser och fortfarande när jag ser henne här i byn ibland har hon liknande kläder...


Själv har jag ändrat smak rätt mycket bara på några år, när vi flyttade in i huset 2009 ville jag absolut inte ha vitt nånstans utan mer murriga varma färger. 


Nu har jag helt vänt om och vill ha vita väggar överallt kombinerat med tavlor, hyllor, målade väggstumpar eller en snygg fondtapet. Men fortfarande vill jag absolut inte bara ha vitt utan det måste absolut kombineras med accentfärger, just nu helst starka och många!


     

 


Rött är en av mina absolut favoritfärger!

 

I köket har vi vita väggar och skåp, mörkbrunt trägolv och så en hel del röda detaljer. Efter att ha varit ganska missnöjd med väggarna börjar jag nu gilla dem ...  mina röda detaljer har jag däremot älskat sen vi flyttade in  och jag byter gärna ut och köper nytt (på loppis) så fort jag hittar nåt jag tycker kan passa in. 


En av mina stora kärlekar, förutom man o barn såklart, är min röda Kitchen Aid som förutom att

den är oerhört snygg används ofta.


Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards