husnr3

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

LOPPAT O NYTT

Av Jessica - 7 november 2012 06:41

Lyxar till det med långfrukost och bloggande eftersom jag inte har mer än halvdag på jobbet idag, barnen sover och mannen ligger krasslig i tv-soffan och kollar in valet, inte särskilt insatt men glad att det var Obama som vann!


Början av veckan har innehållit mest jobb, städning, tvättning och annat som liksom hör vardagen till, antar att många känner igen sig.... det blir liksom inte mer spännande än så ...




 


Lite förnyelse här hemma har jag ändå hunnit med, har besökt loppis både i söndags och igår och även hämtat ut två paket på posten - med härligt innehåll! Den underbara tekoppen ska jag plantera nån fin liten växt i och ha på mitt köksbord. Kulramen ska såklart in i barnens rum, tvekade ett tag (dyr för att vara på loppis) innan den fick hoppa ner i shoppingkorgen men kommer nog bli nöjd, sådär lagom sliten tycker jag nog.




 


En fin liten glasuggla till barnens samling (eller min samling i barnens rum..) blev det oxå och en helt ljuvlig TOBIAS-tallrik, har inga såna tidigare men hoppas såklart hitta fler! Och så lite nytt... det blev ju aldrig nån stringhylla från Rum21 för mina groupon-kuponger utan istället hamnade två gröna plasthundar från Magis här hemma. Har älskat dessa sen första gången jag såg dem och barnen gillar de oxå, de sitter på och bär runt dem mest hela tiden. En riktigt snygg leksak med andra ord!

 

Ett par stövlar blev det visst oxå... men får se om jag behåller dem, M på jobbet var lite intresserad och vid provningen här hemma igårkväll kändes det betydligt större än på Erikshjälpen... får väl se hur jag gör?!


 
 
Tess

Tess

7 november 2012 07:25

Kul med loppisbesök. Det är visst loppis i Vaggeryd på lördag så jag tänkte ta mig en tur dit. Kanske man kan göra något fynd :)

http://www.smalandskans.blogspot.com

 
Spanienfrugan

Spanienfrugan

12 november 2012 12:23

En sån där kulram hade jag velat ha till min dotter.
Och tekoppen till mig själv ;)

http://spanienfrugan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards