husnr3

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

En bokhylla i barnens rum....... men inte mycket mer!

Av Jessica - 23 oktober 2012 21:26

Det står rätt still på renoveringsfronten här hemma just nu!


Inte för att vi inte har att göra, för det har vi, liksom alltid. 


Men med jobb, matlagning och läggning av två üpertrötta barn hinner man ju INGET!

Nån som känner igen sig?


Idag har jag tagit hand om tvätten, betalat ut löner och betalat räkningar samt gått en promenad med hunden. Nu är klockan halv tio o mannen har dykt ner i sängen. Funderar på om jag ska göra honom sällskap eller om jag ska ta tag i ett litet syprojekt som jag bör starta med... 




Söndagens projekt var ju att sätta upp några tavelhyllor i barnens rum så de kan komma åt sina böcker själva. Helt OK tycker jag... nedanför ska det bli en myshörna men de bilderna får ni se när vi är klara. Från början hade vi tänkt oss en tallrikshylla för böcker men den varken snickrade eller målade sig själv så det fick bli hyllor från IKEA istället, dyrare och inte lika personligt. Men snabbare! Och även tid är pengar sägs det ju...



 


De två busiga barnen i sina nya Me & I kläder!   

 
 
Emilie

Emilie

23 oktober 2012 22:54

Du gör det alltid så himla fint Jessica!
jag tänkte också att Lukas skulle få komma åt sina böcker och tryckte ihop massa i en vanlig bokhylla(eller ja, innan var det hans skötbord som går "bygga om") så himla tråkigt. Önskade så att jag hade inspirationen att göra fint med det lilla extra.

Nu för tiden känns det som jag har massor tid, när jag bara jobbar en kväll i veckan. Och tänker mer: vill jag ha det gjort är det bäst att göra det själv. Jag slipper all negativ energi runtomkring när nån annan inte gör det :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

24 oktober 2012 09:16

Blev ju kanonfint....skulle jag absolut kunna tänka mig att göra nåt liknande i Willes rum...

Fina barn i fina kläder...:)

kram kram

 
elin

elin

24 oktober 2012 09:44

Tycker det blev jättefint med ikeahyllorna, det är så smidigt att kunna se alla böcker framifrån istället för att leta i nån bokback! Och så är det ju himla fint och färgglatt också :)

http://www.elinochalva.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

25 oktober 2012 16:31

Snygga hyllor o fina barn i fina kläder;-)
Japp...likadant hemma hos oss, blir inte mycket gjort på vardan när alla bestyr är fixade, då är alla trötta!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards