husnr3

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Matsedel

Av Jessica - 22 oktober 2012 20:55

Några av er kanske har saknat mig?


Vet att det inte hänt mycket här på senaste tiden men i det verkliga livet har det varit mer än fullt upp!

Torsdag innebar jobb och sen tjejträff med bästa vännerna.

Fredag innebar jobb, lite ensamshopping och sen tjejträff med andra bra vänner. 

Lördag fick jag sovmorgon till 0745!!!! Sen var det bowling för både mig och R, först jag, sen han och vips var klockan halv sju och det var dax för Enchiladas till kvällsmat! 

Söndag hade vi kalas för bästa mannen som fyllde år i veckan, trerätters blev det här!

Och så idag.... jobb och sen 2,5 km löpning (förtar mig inte), jobbiga ungar att natta, bröd som ska bakas och så ett schemaarbete som måste bli gjort.


Och nu är det dax för en ny Matsedeln, har ju slarvat lite på sistone och det är för att vi själva har fixat o trixat och pusslat o pysslat med vår mat. Ingen ordning på nåt har vi haft men nu blir det andra bullar!



Paella med kyckling & chorizo

Kassler på en kvart

Köttfärsyakiniku

Tacopizza

Lax med mangocurrysås (om jag hittar receptet)

Kalops



Såg btw att jag har fått många läsare på min matblogg! Den har jag ju mest haft som en receptbok för egen del men nu har jag haft mellan 10 & 20 läsare varje dag. Superkul och varmt välkomna att titta in även ni som inte varit där o besökt mig tidigare. Och hoppas att ni som tittar in även testar på att laga nån av rätterna, en av jobbarkompisarna berättade att de hade testat 2 nya rätter hemma i hennes familj. Sååå kul om jag kan inspirera nån till att testa på nytt av gamla vanliga ingredienser.



Imorgon hoppas jag hinna fota lite på barnens nya bokhylla och ta beslut om hur vår nya sänggavel ska se ut. Det är planen iaf, verkligheten kan alltid förändra tanken och idéen.


På återseende, 

j.


 
 
Ingen bild

Linda Halldén

24 oktober 2012 08:49

Ja jag har saknat dina inlägg !! Med jobb och allt annat blir bloggen typ det som blir prio långt ner på listan ..
Fortsätt med dina matsedlar och lägg upp recept på den bloggen, superbra när inspiration saknas och man vill prova nåt nytt och få en recension innan man börjar laga. *kram kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards