husnr3

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Matsedel

Av Jessica - 20 september 2012 06:55

Vi gör nästan alltid veckomatsedel här hemma.... men att lägga upp densamma på bloggen har jag varit rätt dålig med. Dels tar det ju lite tid och sen har jag inte känt att jag har fått någon respons och då trott att de flesta bara tycker det är (ytterligare) ett tråkigt inlägg.


Men så började augustifamiljen med matsedel och ville gärna ha lite tips så då tänkte jag att ibland kan jag ju lägga ut vår mat här.. vi testar en hel del nytt. Åtminstone varje vecka försöker vi testa ett nytt recept, en del blir favoriter och andra glömmer vi innan middagen är slut. Lyckat kan det ju inte bli varje gång!


Oftast planerar vi maten torsdag - torsdag eftersom det är då svärmor har barnen och vi kan sitta och äta själva och fundera i lugn och ro. Nu har vi oxå börjat med att vi har en lista där vi fyller på med nya rätter och gamla favoriter och när det är dax att planera så väljer vi bara från listan. Funkar perfekt och går snabbt!


Det här är vad som ska ätas kommande veckan:

Kyckling i currysås

Ugnstekt falukorv med potatismos

Delizie (fyllda pastarullar)

Laxsoppa

Jättebiff med röd bulgur 

Nasi goreng

Pytt i panna

Stekt torsk med kokt potatis och remouladsås


Ber att få återkomma med receptuppdatering, de flesta av dessa recept har vi i en bok vi glömt i stugan och oftast lagar vi dem på frihand numer... ska försöka kludda ner allt eftersom.



PS. för de som läst förra inlägget så har jag bestämt mig, det blir köp av skor och så får det nog bli en Kaxs overall till lillebror. De ska ju vara bra, hyfsat pris och på det en 25% kupong. Men tar gärna emot tips ändå... det kommer ju fler vintrar..... 

 

PS2: goa vännen Anna har visst skor i stl 25 som hon gärna blir av med för en bra peng så kanske får Judit begagnat iaf... återbruk är ju bra för både plånbok och miljön





 
 
Jennie-Hemmafru

Jennie-Hemmafru

20 september 2012 08:57

Oj vad mycket spännande saker det var på er matsedel! Ha det fint!

http://kampan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards