husnr3

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jessica - 1 augusti 2012 21:20

Var inne hos augustifamiljen och hittade en kul utmaning, nu när man snart ska in i vardagen igen och kan behöva nåt kul att hitta på varje dag. Utmaningen kommer från början från ingen vanlig dag och här kan ni läsa mer om ni oxå vill hänga på.




Dagens bild för min del blir Dagens utflykt, vi tog barnen på varsin cykel och cyklade en mil in till stan för ett besök på den stora lekparken, hade med lite fika och avslutade kvällen med burgare på kiosken innan det blev en timmes cykeltur hemåt....


 






 



Av Jessica - 1 augusti 2012 21:09

Nu är det ju flera veckor sen lillebror blev 14 månader men bättre sent än aldrig med ett inlägg...


 

  • Har börjat gå, lördagen 30/6, första dan på semestern o då vi kom hit tog han sina första steg och nu knatar han omkring här hela dagarna och är jättenöjd. Gillar oxå när man går o håller honom i handen. Har överhuvudtaget blivit mer tillfreds sen han började gå och sitter inte längre och lipar timmar i sträck på golvet, gjorde han väl inte så ofta innan heller men det var för att vi bar runt honom hela tiden.
  • Har 4 tänder uppe o 3 nere och har även fått en kindtand (höger uppe) samt att fjärde tanden nere är på väg igenom.
  • Har ett ordentligt humör o blir sur när han inte får som han vill, t.ex när man inte lyfter upp honom. Då korsar han benen, vänder bort huvudet och kastar saker!
  • Bits fortfarande och rivs även ibland.... men mer sällan än tidigare.
  • Väldigt mammig och vill gärna sitta i  mitt knä så fort han ser mig, men så länge jag håller mig undan nöjer han sig med andra.
  • Somnar oftast runt halv åtta o sover tolv timmar eller så, blir ju lite andra sovrutiner nu på semestern. Ibland vaknar han o är ledsen runt tolvsnåret men somnar oftast om direkt om man bara går i o ger honom nappen eller klappar lite på huvudet.
  • Har stl 80 på kläder och 20 på skor, nr 5 på Liberoblöjan och väger väl nästan 11 kg.
  • Älskar när Judit busar med honom och skrattar högt, (nåt som Judit aldrig gjorde.)
  •         

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Skapa flashcards