husnr3

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Dag 17 - drömresa

Av Jessica - 17 augusti 2012 07:07

Jag är ingen reseperson, har knappt varit utanför 50 skyltarna på egen hand... det är väl ilnte så att jag inte gillar att resa utan jag är nöjd med att vara på hemmaplan (lr stugan) och eftersom jag aldrig haft mycket pengar har jag prioriterat bort resor.


dagens tema  drömresa är oerhört svårt, har liksom ingenstans jag verkligen skulle vilja åka. Visst vore det häftigt om jag och R kunde åka på nån weekendresa till nån europeisk storstad varje år och det skulle vi väl absolut ha råd till men det gäller ju att få tummen ur och det får ingen av oss utan vi skrotar på här hemma. 


Vad är väl en romantisk middag i Madrid mot att snickra staket eller slipa spackel?


 


Hit, till Prag, har vi i tjejgänget pratat om att åka så det får bli min drömresa. För åka ska vi, bara inte bestämt när eller var vi ska, kanske blir det just Prag så jag får strosa här på Karlsbron.


1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12.Längs vägen... | 13.Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |

 
 
Om 4barnslivet

Om 4barnslivet

17 augusti 2012 08:29

Kan vara skönt att komma iväg bara... och varför inte Prag:)!
Önskar er en in fredag!

http://www.treungar.blogspot.com

 
Matilda

Matilda

23 augusti 2012 16:26

Hej Jessica!

Nu var det alldeles för längesedan som jag var här och läste.
Har liksom tagit ledigt från datorn fram tills nu.
Tack för dina fina kommentarer och vilken fenomenal gissning du gjorde på Edith!! :o) Tack!

Jo, så vill jag ju bara säga att Prag är väl värd varenda krona, det är en fantastiskt romantisk och vacker stad. Jag kan rekommendera den varmt!
Stor Kram/Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards