husnr3

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Träning

Av Jessica - 13 augusti 2012 08:32

Ny vecka och ny chans till träning! Kämpar på med mina löprundor men fuskar med all annan träning men inför varje vecka hoppas jag på att kroppen ska känna sig manad att köra lite planka eller lyfta en eller annan hantel här hemma   


Träningen förra veckan blev:

Tisdag: 7,5 km på Grönelund i regn och med plaskblöta skor (visade sig sen bara vara 7,25 km) – rundan to hell and back - var verkligen asjobbigt!

Torsdag: ca 6 km slätmarkslöpning hemomkring i luuuuuuuuuuugnt tempo bara för att mjuka upp träningsvärkiga ben

Söndag: 41 minuters löpning i stugan och rekord! Dvs jag kom en bit längre än jag brukar på samma tid…. (springer enl ett löpprogram från iform)


Gymkortet har jag sagt upp efter att inte ha satt min fot där på flera månader. Nu är det renovering här hemma som gäller hela hösten så att vi blir klara nån gång och sen får jag lösa ett nytt kort. För jag behöver verkligen gymträningen och när jag kör igång nästa gång ska jag nog anlita en PT några gånger så jag får lite tips på övningar. Min kropp skriker brist på muskler och jag behöver bli starkare!

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

13 augusti 2012 10:30

Gott jobbat....gjorde faktiskt plankan efter min löprunda igår....jäklar va jobbig den är!! Men man vet ju att den gör nytta! Blev 6 km i hyffsat tempo, lite känningar i knäna mot slutet men inget allvarlig får vi hoppas. Det märker vi nästa gång.
Nu ska njuta av att va ledig en helt vanlig måndag då dagis har planeringsdag idag :)

Kram kram
Anna
Ps. Vi hörs om imorgon!!

 
Elin

Elin

13 augusti 2012 13:01

Duktig du är att kämpa på. Försöker oxå hänga i men senaste veckan har det blivit mera gym/pass än löpning så denna vecka får det bli några löpturer! Smart att ha ett program att följa.

Sv: Ja det är ett lite klurugt val. Nja, jo ganska dyr. 1499:- jämfört med brios för runt 500 lappen.. Men vi får se vilket det blir. Får mäta lite och klura lite till :)

Kram

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

13 augusti 2012 16:36

Oj vad du tränar! Jag har inte kommit igång med NÅGOT sedan jag fick barn... fan hinner knappt med att äta känns det som sedan man börja jobba...

SV: tack!!!

http://lillgarden.blogg.se

 
Emma

Emma

13 augusti 2012 16:40

Vad duktiga alla är med träning. En annan jobbar så passa mycket att man hinner inte med. :/

Sv: Vi hade det super mysigt. Var verkligen såå kul att ses efter såå många år. Dock känns det lite som att gå mot strömmen, men som du säger, man ska träffa de man känner man funkar med. Kramar

http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards