husnr3

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Fotoutmaningen dag 05 - något jag fått eller ärvt

Av Jessica - 5 augusti 2012 19:26

Vissa personer betyder mer för en än andra     


Min farmor var en sån person , trots att hon var ganska speciell och körde sitt eget race helt och hållet. På det sättet är vi nog ganska lika och kanske är det anledningen att jag tyckte så mycket om henne.   


Åren innan hon dog bestämde hon vem som skulle ha vad av alla hennes saker när hon inte längre skulle finnas bland oss.En del grejer fick vi redan när hon levde och annat delade vi upp när hon dog för några år sen. Jag fick bl.a ett bord med 4 annorlunda stolar där vi alltid satt när det skulle vara lite "fint", tyvärr har vi inte plats för detta i vårt lilla hus men det står i uthuset i väntan på att vi ska få plats med det här inne. Utöver det fick jag bl.a några små glasmuggar som vi barn alltid fick dricka ur när det var fikadags. Jag har ibland börjat ta fram dessa till Judit och hennes kompisar när vi har folk hemma .


 


Det här fatet har oxå funnits hemma hos min farmor i många år, hon hade det alltid upphängt på väggen i köket men jag använder det som salladsfat istället och det är absolut en av mina favoritsaker här hemma.


1. Dagens... | 2. Gammal och ung | 3. Porträtt | 4. Djur | 5. Något jag fått eller ärvt | 6. Min favoritplats | 7. En hörna av trädgården... | 8. DIY | 9. Frukost | 10. Favorit i garderoben | 11. Entré | 12. Längs vägen... | 13. Mitt kök | 14. Livsviktigt | 15. Detaljer | 16. Från ovan | 17. Drömresa | 18. Färger | 19. Närbild | 20. Doft | 21. Hobby | 22. Stilleben | 23. Ta tillvara på... | 24. Landskap | 25. Min stil | 26. Det käraste jag har | 27. Soffbild | 28. Hösttankar | 29. Jag | 30. Familj | 31. Glädje |
 
 
Ingen bild

Linda Halldén

5 augusti 2012 19:39

Ja visst är det kul med ärvda saker. Jag ångar såååå att jag inte tog mer av farmors grejer när hon gick bort ... ett par gröna efterättstallrikar kan jag fortfarande inte glömma... (jag tog dom inte utan lät som skänkas bort..) Var ung och dum och tyckte bara det var skräp på den tiden .... *kram*

 
Ingen bild

Plutt

5 augusti 2012 20:19

Den gamla indianen menar du..? :-) Tänkte mig också få plats med den fina soffan i mitt hem någon gång men måste visst flytta till ngt större först!

 
Ariella

Ariella

5 augusti 2012 22:53

Hej!
Vilket find fat. Alltid intressant att läsa om historien bakom föremålet.

http://ariellasvardag.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna H

6 augusti 2012 20:07

Så fina tallrikar....!!

Gillar din fotoutmaning....är nästan så man bli sugen på att starta upp bloggen igen...

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards