husnr3

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Hovs hallar

Av Jessica - 29 juli 2012 18:38

Idag skulle det väl bli lite mellanväder men när vi vaknade var himlen klarblå och jag förväntade mig en riktigt fin och varm dag.... så därför blev det en morgonjogg utmed havet!! Härligt men jobbigt!


Tyvärr kom ju verkligheten ifatt oss och bara några timmar senare var det HELMULET! Men rätt OK utflyktsväder iaf, vi hade nämligen bestämt oss för att styra kosan några mil rakt över Bjärehalvön och landa på Hovs hallar, en av Sveriges absolut finaste platser och för er som inte varit där rekommenderar jag verkligen ett besök.


 


Picknick måste ju såklart med, idag bulgursallad med lax eller kyckling. Supersmarrigt men när vi hade ätit frågade Judit: var är fikat?? Ingen riktig utflykt utan fika tyckte hon..... tur att jag hade packat ner några kex som hon kunde nöja sig med.


  Judit gillar Micke ganska mycket... imorse hade de pusskalas och även på dagens utflykt tog de lite gos....


 


  

Utsikten från vår picknickplats... man kan skymta Hallands väderö där en bit ute i vattnet.... båtarna dit går från Torekov som ligger knappt en mil från Hovs hallar. 

 

 

Lillebror ville oxå klättra som alla andra.... men det får nog vänta till nästa år tror jag.


Och så Judit med sin älskade moster!



 
 
Ingen bild

Anna H

29 juli 2012 19:57

Vilken härlig dag ni haft....alltid trevligt med utflykter !! Vi hörs många kramar Fam Hagelvk

 
Emilie

Emilie

29 juli 2012 21:38

Vi har badat några gånger nu i veckan och varje gång jag börjar torka Lukas så säger han " ska vi fika nu?" men näe, jag tänker inte på det. För vi skulle ju bara ta snabb dopp för att kyla ned oss.
Märkligt vilka rutiner man måste ha skapat :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Fröken M

Fröken M

30 juli 2012 09:24

vädret har verkligen varit helkonstigt den här "sommaren" - inte en enda "Riktig" sommardag med sån där hetta att man bara "Måste" bada...
men, man kan ju göra roliga utflykter ändå som tur är :) Kram

http://www.frokenmela.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards