husnr3

Alla inlägg under juni 2012

Av Jessica - 19 juni 2012 19:57

... när vi var på Kupan tidigare idag och Judit "frågade" så snällt "mamma, jag jill ha denna jangnen".... efter att ha kört runt i butiken sådär en tretton varv   


 



Hade funderat på att köpa en till henne när hon fyller år i september, en sån där "riktig" och lite dyrare historia men nu får jag se hur det blir. Håller denna och hon är nöjd kanske vi sparar in de pengarna och kan lägga på annat istället. Jag gillar ju att återbruka och även om vagnen inte är den snyggaste så är Judit helnöjd och varför ska jag då vara sämre? Hur gör ni? Tycker ni det är viktigt med det senaste och modernaste eller kan ni tänka er en begagnad vagn till ert barn?

 

 

 


När vi ändå var på loppisbutiken fyndade jag lite örhängen oxå, några till mig (tack för tipset Hilda) och så fick Judit sitt första par clips! Helnöjd även med dessa även om hon tyckte att det kliade lite efter några timmar...


Bjuder oxå på några bilder från vår "nya" lekstuga som vi hämtade hem från grannbyn och R's chef i förra veckan, de hade en de ville bli av med och vi ville ha en. Bytt bytt och båda blev nöjda. En hel del färg och ett nytt golv får vi nog fixa till efter semestern och sen ska där in mattor, hyllor och annat mys o fix. Kan väl inte säga att Judit lekt där så mycket än men det beror nog mest på att den är helt tom och att dörren är så trög att hon inte får upp den själv.


Av Jessica - 18 juni 2012 22:12

För några veckor sen beställde jag de här underbara

muggarna från Rice.


 


Det här är jag i ett nötskal.


Älskar blandningen av mönster och färger, starka och mer pastelliga. Blommigt, fåglar och andra krumelurer. 



PS. jag beställde mina hos frapp men de har även mycket från Rice hos broarne...

Skulle utan tvekan kunna inreda hela mitt hem med dessa 6 muggar som bas.... får se, kanske blir det så...

Av Jessica - 18 juni 2012 21:05

Nån som har planer på att besöka vår vackra huvudstad under veckorna 29-31 i sommar? Men du vet inte riktigt var du ska bo och tycker att hotell är i dyraste laget och tältet lite väl spartanskt?


Isf vet jag om en liten lägenhet som är till uthyrning, antingen om du vill hyra enstaka nätter eller en hel vecka.


Lägenheten, en etta, ligger söder om stan med endast några få minuters promenad till pendeltåget och därifrån tar det drygt 10 min in till Söder.


Intresserad?

lämna en kommentar med din mejladress så hör jag av mig där, hyr endast ut till kompisar, bloggvänner eller vänners vänner..... typ inga okända alltså.

Av Jessica - 17 juni 2012 07:02

I fredags var det ju som sagt student och jag och Judit bakade lite tårtor att ta med "till David".... det sa hon ofta här hemma i fredags. "Mamma, ska vi ta med denna till David?" "Mamma, ska vi ge denna till David" osv...


Lägger ut recepten här ifall det kanske är någon annan som är lite sugen på att baka nåt gott i helgen eller varför inte börja semestern med nåt riktigt onyttigt och smaskigt?



 





Kladdkaka med vit choklad



 



Chokladtårta med dumlekräm

Av Jessica - 14 juni 2012 20:55

Sen några veckor tillbaks har vi (= jag) en ny dator så nu kan även jag sitta framför tv'n och fixa med bloggen eller lite nätshopping eller vad annat det kan vara. Superbra tycker jag...



MEN när man byter dator hänger ju inte de gamla favoriterna med så jag har bestämt mig för att ta tillfället i akt och rensa bland mängder av bloggar jag läser då och då och som jag brukar kommentera på men aldrig få några kommentarer tillbaks. Visst finns det inga regler om "retur-kommentarer" men det hör väl liksom till tycker jag. Inte behöver man kommentera lika ofta eller direkt men att lämna ett litet märke då och då kan man väl iaf göra?


Så om du är en sån där som brukar hälsa på här utan att lämna ett avtryck, gör gärna det så kan jag hälsa på hos dig oxå.

Av Jessica - 14 juni 2012 14:39

Imorgon tar farbror David studenten och på vår fixa-lista stod två valfria tårtor.


Så därför har jag och Judit bakat idag (när lillebror snusade så gott i vagnen)





Botten till en mumsig dumlekaka blev det och ikväll ska den göras färdig, sen lovar jag att lägga ut receptet. Kladdkaka blir det oxå förstås eftersom det är min absolut favvis, idag en variant med vit choklad i mängder!  

Av Jessica - 13 juni 2012 21:01

... kommer här några boktips så att ni har något att göra på kvällarna när mannen (för det är det nog oftast)

ockuperar Tv-soffan.


 

En "ny" dansk författare som skriver lite annorlunda polisdeckare som handlar om en nystartad Cold-casegrupp inom Köpenhamnspolisen. Inte så lättläst men fängslar på nåt sätt ändå. Det här är andra boken och den jag håller på med just nu, första boken heter Kvinnan i rummet. 


 

Min absoluta favoritförfattare Åsa Larsson som skrivit böckerna om Rebecka Martinsson som jobbar som åklagare i Kiruna. Första boken, som oxå filmats, med Izabella Scorupco, kom redan 2003 och heter Solstorm. Det här är litteratur i deckarform när den är som bäst och jag REKOMMENDERAR!


   

Och om det fortfarande finns nån som har missat Lars Kepler så säger jag bara: låna eller köp!! Stieg Larsson klass så det sjunger om det. Eldvittnet är tredje boken från det äkta paret och lika bra som de två första. Eldvittnet var lite seg och äcklig i början men tog sig efter hand.

Av Jessica - 12 juni 2012 21:05

Varje år tycker jag att sommarrean börjar tidigare och tidigare.... jag menar, sommaren har ju inte börjat än eller hur?? Trots det dimper det ner mejl var o vareviga dag att den eller den affären eller kedjan har startat sin sommarrea. 


Och inte mig emot, ni vet ju att jag gillar att shoppa. Dessutom gillar jag ju att fynda så att handla kläder utan att betala fullpris passar mig som handen i handsken.. 


Men frågan är hur mycket man kan handla "bara för att det är billigt"? Jag har redan lagt en ganska stor beställning hos Pompdelux, några sommarplagg men även ett par jeans som lillebror kan ha till hösten. Judit gillar ju inte den danska klädstilen som är lite mer loose-fit så till henne blev det bara nån tröja eller så (minns faktiskt inte).



     

Lite fint från Pomp de lux, brallorna o shortsen till grabbar fick Vide men tjejbyxorna beställde jag inte trots att de var så fina... ingen idé att bara fylla garderoben ju  


 



Några favvisar från ekologiska Blingo


                 




Lindex hade en del, kanske nåt Bamseplagg till Vide och skalbyxor till Judit, sånt som går åt och som passar bra att handla på rean. Gillar oxå att det bara kostar 19 kr att beställa därifrån.


               




Även HM hade rätt mycket fint, men man måste ju handla flera plagg för att det ska löna sig att betala 40 kr i frakt, så kanske blir det ingen beställning där utan ett besök i butik istället.    



Gillar ni rea och ska eller har ni handlat mycket än?

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards