husnr3

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Offline

Av Jessica - 26 juni 2012 06:32

Det är knappt så man kan tro det men jag har varit offline i drygt 4 dygn

(förutom lite surfande på jobbet igår)!! Det var nog rätt länge sen det hände och är såklart anledningen att det har varit tomt även här på bloggen.... men vet ni. Livet går vidare även utan dator och jag känner mig faktiskt nöjd som har klarat mig bra. Har ju heller ingen smartphone så offline betyder verkligen offline för mig.


Men lite har vi såklart hittat på iaf, midsommarafton spenderade vi på Liseberg med goa vännerna fam Hagelvik som har en busunge som är lika gammal som Judit och de både leker alltid bra tillsammans. 


 

Judit var en riktig liten fegis och gillade mest farfars bilar och ponnykarusellen.... jag som hade velat åka de snabba karusellerna med henne! Men det får bli ett annat år....




 


Den här "upp-o-ner" grejen tyckte hon var riktigt kul, men att åka själv det vågade hon inte riktigt.... tur med vädret ser ni oxå att vi hade... eller nej. Midsommar = regn såklart och även på Liseberg. Men det riktiga regnet kom inte förrän framåt sextiden och vi hade regnkläder och stövlar hela bunten så det funkade bra iaf.


Efter en skön natt på hotell och en go hotellfrukost begav vi oss till stugan över lördag-söndag och fick lite välbehövlig havsluft och Skåne-regn. För ja, även där regnade det ju   


 


Igår var vi bjudna på 3-års kalas till Lukas som vi träffar alldeles för sällan nu när hans mamma jobbar heltid!! Go fika och underbar tårta (tar gärna receptet Emilie) bjöds det på och 4 3-åringar som busade hej vilt. 


Judit hade bestämt att vi skulle sjunga ja må han leva men när vi kom dit blev hon blyg och nån sång blev det inte... men så fort vi satte oss i bilen och skulle åka hem sa hon "mamma, vi glömde ju sjunga ja må han leva..." det är lätt att vara kaxig o tuff när man är på säker mark   



 
 
Emilie

Emilie

26 juni 2012 08:35

Receptet finns i min blogg för nån vecka sen tror jag :)
tak för att ni kom.
visst är det skönt att vara offline och inte ha smartphone, det testade jag med hela helgen, medans alla satt där med sina mobiler med knappt ingen täckning p.g.a alla bergsväggar :)

http://lindgatan.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

26 juni 2012 13:34

Ni verkar ha haft en fin midsommarhelg. Härliga bilder!
Jag kommer att börja blogga igen, men bloggen kommer vara lösenordsskyddad. Vill du följa oss så lämna en kommentar med mailadress så jag kan skicka nya lösenordet :-)
Kram

http://tassandra80.bloggplatsen.se

 
Tess

Tess

26 juni 2012 14:16

Då såg jag inte fel med andra ord. Tyckte mig se dig där :) Vi va där när det öppnade och åkte hem vid sexsnåret när regnet började falla lite mer.

http://www.smalandskans.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna o Wille

26 juni 2012 20:29

Tack för en mycket trevlig midsommar helg....!!! Fina bilder du fått till...fast jag undrar vem den där halv feta tjejjen som va med på en del bilder, inte kan väl det va jag....nä jag måste sett fel ;)
Usch inte kul och se sig själv på kort...

Kram kram

 
Linda-4 barnsmamma

Linda-4 barnsmamma

26 juni 2012 21:57

Så mysigt det låter som ni haft, att spendera midsommar på Liseberg låter inte alls fel, synd det regnade bara.

Vad gullig du är som erbjuder oss att bo hos er, är det i närheten av Jönköping ni bor va eller är jag helt ute och cyklar?:) vi kommer troligtvis köra Kalmar, Lammhult, Halmstad, är det långt ifrån den "linjen"? Det roligaste hade ju iof varit att få träffa er.
Kramar

http://www.uppochnervandahuset.se

 
Sanna

Sanna

27 juni 2012 14:51

Skönt att vila ifrån teknologin ibland.. =)

SV: Skoj att man kan inspirera någon.. =) hihi..

Kraaaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Helenas Hem

Helenas Hem

27 juni 2012 20:18

Låter jättemysigt med midsommar på Liseberg. Tänk där har jag aldrig ens varit. :)
Härliga bilder.
Kram

http://blogg.helenashem.se

 
Elin

Elin

27 juni 2012 22:00

Skönt med lite tid utan datorn. Men det ser inte ut att ha gått någon "nöd" på dej/er :) Härliga och fina bilder !

Sv: Ja det är väl som du säger, det ena ersätts med något nytt trots.. :)

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

 
Karro

Karro

27 juni 2012 22:03

Åh va mysigt det ser ut! Underbara bilder!
Kram i massor K

http://www.appelblomman.blogspot.com

 
Matilda

Matilda

28 juni 2012 11:06

Va härligt med Liseberg!!
Nästa gång ni kommer ner får vi slå våra påsar ihop och åka snabba karuseller, jag älskar sånt! (o:

Förresten, jag måste nog säga att jag små-hyllar offlinetid. Jag tror att det är både skönt och nyttigt att släppa internetbehovet för ett tag emellanåt. Men det är bara mitt tycke. (:

Hoppas ni haft en skön vecka och så får jag önska en fortsatt fin och förhoppningsvis solig torsdag!
Stora Kramar
/Matilda

http://emma-matilda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 20 april 2016 21:08

Inte för att vi varit på mossen så många gånger men varje gång regnar det mer eller mindre.... Lugnet inne på Naturum finns inte nån annanstans. Att sitta vid de stora glaspartierna och titta ut samtidigt som det nästan är helt tyst förutom...

Av Jessica - 20 april 2016 21:00


Det händer sällan men i år kunde vi sitta ute och äta födelsedagskvällsmat! ...

Av Jessica - 10 april 2016 19:44


Ok då! Kanske lite onödigt då lådan redan är full - men gick inte att låta bli då V verkligen gillar pirater och tigrar just nu. Och så kanske hammare hade passat bättre än ? visseligen men går ju inte få allt. ... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:49

Låter bilderna tala för sig själva! Mysigt kul o rätt dåligt väder... ...

Av Jessica - 8 april 2016 06:44

Veckan innan påsk i mars hade vi riktigt vårväder och hängde ute och njöt! ...

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards