husnr3

Alla inlägg under maj 2012

Av Jessica - 21 maj 2012 07:47


Länge har jag stört mig på vårt otrevliga vardagsrum och nu i helgen blev det en snabbfix,

jag möblerade helt enkelt om!


När vi öppnade upp från vardagsrummet mot nya hallen flyttade vi bara vår soffa en meter framåt och så har vi haft som en liten korridor/gång bakom och dessutom väldigt trångt framför soffan istället.


  




 


Efter: alla möbler har fått ny placering och "massa" fri golvyta, såhär kan vi nog ha det ett tag till. Iaf till vi orkar ta tag i de andra väggarna som ni inte ser här, där är det tapetlöst och istället spånskivor och gipsskivor lite hej vilt.

Av Jessica - 19 maj 2012 16:37

men förbaskat gott!


 


idag blev det smörgåstårta till lunch,

ost på mannens halva och räkor på min....

Av Jessica - 18 maj 2012 06:30

Igår var det 17:e maj och ledig röd dag..... men det kändes mer som en dag i oktober när jag klädde mig själv och barnen för den årliga cyklingen till Vaggeryd vid niotiden!! Tror vi hade typ 5 grader o regn eller nåt...


  


Tog två barn med i kärran men sen flyttade vi över Judit så hon fick åka bakpå mormors cykel istället.  En ny sträckning med mycket backar men oxå asfalt och trots lite stänkt och ibland mycket regn så en riktigt trevlig tillställning. Gillar när man kan kombinera motion med annat som är kul. Knappt två mil blev det nog hemifrån räknat iaf. Tipspromenad på vägen och fika några gånger så Judit hon var nöjd.


På bilderna är det en glad lite pojke som åker cykel för första gången, två timmar senare hade han definitivt tröttnat, halkat ner i kärran, fått hjälmen på sned och i kläm och var allmänt tje och GALLSKREK absolut hela vägen hem.


mer bilder hittar ni på skillingaryd.nu och där är även vi med



 


Vid tolvsnåret var vi bjudna på lunch hos goa vännerna fam F och sen hann vi även med en sväng till Apladalen där det var målgång för R1-rally (med gamla bilar). MYCKET folk och trevlig stämning ända till regnet kom och ÖSTE ner! Men våra stora tjejer hade ju hela regnmunderingen på så de hann med en hel del lek iaf, perfekt oxå när inga andra barn ville leka.


Förutom lekpark hann Judit oxå med att kolla in getingarna.... vet ni vad en geting är?

Av Jessica - 18 maj 2012 06:23


För ett tag sen la jag upp lite bilder på fina krokar som vi kunde tänka oss att ha här i hallen.... men hade beslutsångest och inget blev köpt.


Så till slut letade jag fram ett gäng med hundrumpor som jag fyndade på IKEA för 5 kr st för några år sen, i blandade färger. Kompletterade med ytterligare några efter förra veckans besök på det stora varuhuset och är riktigt nöjd med resultatet.


Kanske inte de mest stilrena krokarna men tycker de passar hos oss, annorlunda, färgglada och hundiga!


Här hänger vi alla våra egna saker och så är det tänkt att väggen mitt emot ska vara tom på saker...... men riktigt där är vi inte än, men kanske kanske snart....


   

Av Jessica - 16 maj 2012 20:25

Igår var planen ett besök i Apladalen med Småfolket-gänget men pga risk för regn så ville de andra ställa in. Jag tyckte vädret var rätt OK så jag tog båda barnen med mig och åkte till Stadsparken i Jönköping istället. Väl värt ett besök för alla som bor i närheten med milsvid utsikt över stan.


Eftersom barnen var med var det såklart lekparken som hägrade mest och där gungades det och åkte rutschkana, förutom allt bus och stoj o stim som en 2 1/2åring kan åstadkomma.


 


Lite fika hann vi med såklart, Judit käkade äpple, russin och rånkex och Vide åt yoghurt med grötpulver medan mamman smaskade i sig ett flertal kakor! Gissa om jag hade något dåligt samvete efteråt...


  


Ser ni bilden längst till vänster, det är en ny megastor lekplats för de större barnen med torn som var flera flera flera meter höga. Nästan så att jag själv skulle vilja testa, dock var det inte riktigt klar än och fortfarande inhägnad. Men dit måste vi åka och testa nån gång.

 


Vide var helnöjd när han fick krypa omkring och jag var glad att det var sån där lekparks-asfalt istället för smutsig sand! Efter lekparken blev det lunch för mig och Judit på Dragon. Jag smällde i mig kebab och Judit åt pasta, ketchup och majs   


 


Och för alla som har undrat hur det gick för mig i måndags, jo tack bra! Vårruset i Jönköping alltså och första gången jag sprang ett lopp. Klockan stod på 31,45 när jag passerade mållinjen men enl min egen var det drygt 2 minuter mindre (jag tog tiden när vi sprang, inte när vi fick köa i början) ..... så på det hela taget rätt nöjd. Det jag är missnöjd med är att jag inte var mer trött när jag gick i mål, är extremt dålig på att springa så fort jag orkar utan vill alltid ha lite i reserv.... så till nästa år ska jag slipa formen och siktar på en bättre tid!

Av Jessica - 15 maj 2012 06:29

I fredags fyllde vår lillkille 1 år!

Tiden har bara rusat iväg och snart är han ingen bebis längre...


Såklart att vi firade med kalas i lördags eftermiddag.


 

Vi brukar ju sitta i köket men det är jag lite trött på så vi möblerade om och fick helt plötsligt ett matrum, att det står MDF-skivor mot väggen och är målat med både elefanter och bläckfiskar gör väl inget! Skönt att vi kunde sitta och få plats iaf (i motsats till köket). La ner lite tid på dukningen gjorde jag oxå, hade ingen duk men klippte till en längd med tapet och det funkade utmärkt!


 


Bjöd på mat såklart,

delizie (pastarullar) till förrätt

skagenfylld ugnsbakad lax med färskpotatissallad till varmrätt

och fryst cheesecake till efterrätt



 


Innan alla gäster kom laddade lillebror med en flaska välling och sen kom första gästen och den bästa presenten, ett par skor!!! Judit ville absolut ha tajta jeans så det fick det bli, ihop med en ny tunika från Pomp de lux, Vide hade julklappsstassen från moster o Micke.


 


Öppna paket var sådär, roligast att riva i pappret såklart. Precis som det ska vara när man fyller 1 år! Judit däremot rev och slet och hjälpte till så gott hon kunde, och inga sura miner för att presenterna inte var till henne   


 


En del kläder blev det...


 


Den gröna skaljackan fick han av mormor redan för en månad sen men den fick ändå vara med på kort här. Farmor hade köpt badcapen och frågade mig och Judit ville ha en likadan med Hello Kitty men då sa mamman i huset nej tack. Judit har fortfarande inte upptäckt varken Hello Kitty eller rosa och jag uppmuntrar henne inte. Tids nog kommer den tiden när hon vet vad hon vill ha, det räcker med att hon bara ska ha tajta jeans varje dag.


 


Några bilder på familjen, farbror David och farbror Samuel med hans tjej Sofia samt farfar är med på bilderna.




Jag och min outfit för dagen, slog på stort och klädde mig till riktig fest och var snyggast i huset (hahhha ironi). Tunika från Plain Vanilla och vanliga svarta byxor från HM. Armband från Plain Vanilla och ringarna är dels från Kappahl och dels från en hantverksmässa. Hade ett halsband oxå men det har jag visst gömt på bilderna, brukar hänga halsbanden under tröjan när lillebror är med - men det var iaf från Edblad...  

Av Jessica - 12 maj 2012 20:43

 


Vi har typ inga kort på hela familjen men idag när vi hade kalas (det kommer ett separat inlägg imorgon om jag orkar) så tänkte jag att vi kanske kunde få till nåt när det fanns andra som kunde fota.


Vet inte om jag tycker det blev så bra dock. Men Vide är nöjd som fick ha med skorna upp i famnen iaf. 

Av Jessica - 11 maj 2012 06:20

Här är helgens projekt, färg och tapet ska tillsättas och hoppas att

jag kan visa er resultatet på söndag kväll (och återigen ursäkta bildkvaliten)


    


Igår tog jag mig till grannbyn 3 mil bort som är vida

kända för sin stora second-hand butik. Har aldrig varit där innan men på det hela taget får jag absolut ge det godkänt. Hade jag varit på jakt efter möbler hade det fått toppbetyg för där fanns flera fina små fåtöljer som jag gärna hade velat ha - men har ju ingenstans att ställa! Nästan så jag önskar ett större hus    


Var framför allt på jakt efter tavlor/ramar att måla om och fick med mig 2 st hem, dock inte så billiga som jag hade velat.... men sparade in på annat istället. Två gungor för 20 kr styck blev det - så de får vi nog montera upp på gungställningen i helgen, lite rött till kökshyllan fyndade jag oxå och så lite annat smått och gott.

Det här är jag

Här hamnar tankar om det som rör sig i livet, en del om inredning och huset som är i ständig förändring. Stora förändringar som tillbyggnad, väggrivning, takprojekt och annat men även små förändringar som pyssel och pynt här och där. Tankar och bilder på

Bloggar jag brukar följa

TÄVLINGAR

 

 

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Så många läser här varje dag...

Bloggemenskap


Ovido - Quiz & Flashcards